מזג האויר הסהרורי מזמן ימי שמש קרים ובוהקים לצד ימי סגריר קודרים שצובעים את החיים בגוון אפרורי. הצבע הזה הפך לנכס צאן ברזל בכל קולקציה מעוצבת, אך לא תמיד זה היה כך, ולמעשה רק בשלושים השנים האחרונות הוא התקבע כצבע הסטייל האולטימטיבי.
בתחילת המאה העשרים הביטוי grisette התייחס לפועלות הייצור הצרפתיות שנהגו ללבוש מדי עבודה אפורים, אולי מתוך כוונה להפוך אותן לבלתי נראות. באנגליה, קושר הצבע האפור לבגדי אבלות למחצה. לכשנפטר מי מהמשפחה הקרובה, נהוג היה כמובן ללבוש שחורים. אולם אם נפטר מי מבית המלוכה לדוגמה, ציפו מהאזרחים ללבוש אפור. כך או כך – הקונוטציה לצבע הזה היתה אפרורית ובלתי אופנתית בעליל.
לאחר מלחמת העולם השניה, העולם היה מוכן לכל דבר חדש, וכריסטיאן דיור פרץ עם קולקציה בצבעוניות עזה, מטובלת בגווני אפור חדשניים עם שמגוון פנינה ועד אפור עמוק בהשראת אורניום או עש. השימוש החדשני בגוון הנשכח הזה, התקבל בהתלהבות רבה.
בשנות השמונים אימצו מעצבי האופנה הצעירים כמו קלווין קליין והלמוט לאנג את האפור על גווניו דווקא לחליפות האוונגרדיות שלהם והפכו אותו לבסיס המינימליזם והתחכום שהתפתח בשנות התשעים.
בשנת 2010 השיק המותג CHANNEL לק ציפורניים בגוון אפור שהפך ללק הנמכר ביותר שלהם אותה שנה.
מהפכת השיוויון המגדרי והעצמת הנשים הביאה רבות מהמין החזק לשאת בגאווה את רעמת השיער המאפירה ולמרוד בלחץ החברתי ההיסטורי להסתיר את סימני הגיל בעזרת שיער צבוע.
מעצבים מכל קצווי המקצוע סבורים שאפור הוא צבע מרתק, מלא אופי וכוחו במנעד הרחב של הטונים שהוא מספק וביכולתו להתערבב עם גוונים אחרים תוך שהוא מעשיר אותם ומוסיף להם עומק ועניין.
כה מרתק עד שאפילו כלבים וחתולים הפכו לאביזר עיצוב מומלץ לבית המודרני.
כנראה שזה הזמן, או כל זמן, הוא הזמן להתעטף באפור האפור הזה ולחבק את מזג האויר בלוק מתוחכם.
להיות האישה היחידה בחדר ישיבות, להוביל את הדיון, זה מספיק בולט, לכן מרגיעה את ההופעה במנעד גווני האפור המוצעים לי בCO.CO.
מקל על הבחירה בבוקר כשהכל משתלב עם הכל