שיטת ה PREORDER, הזמנה לפני הייצור, אמצעי חיזוי הביקוש שפותחה ב CO.CO לפני יותר משנתיים, לא נולדה מקדושה או אהבה מטורפת להנחות, אלא מכורח המציאות.
להיות מותג קטן (אך צומח) עם קהל לקוחות משתנה וגדל, זה אתגר בפני עצמו. לספק את רצונותיהן, צרכיהן וטעמן ללא שיתוף פעולה בין הצדדים זו כמעט משימה בלתי אפשרית, ולא כלכלית בצורה מסוכנת.
בפרקטיקה של החיים, עם אמצעי הייצור הקיימים, במחירי הייצור המוכתבים, בכמויות הקטנות שמייצרים המעצבים את הקולקציות, זה לא אפשרי לייצר את כל הדגמים, במגוון בדים, בכמות מספקת, בכל מידה.
לא אם רוצים למכור את המלאי עד תום.
לא אם אין לך חיבה מיוחדת לטהר את הבית מערמות בגדים שאין להם דורש.
לא אם אינך מוכנה להשמיד טונות בגדים, העיקר שלא להפסיד מכירות.
לא אם גזר על עצמו המותג אג’נדה סביבתית שמשמעותה היא לא לייצר מעל 5% עודפים, כשהמספר המקובל בענף נע סביב 30% עודפי ייצור, שמושלכים למגרסות.
הטרנד החדש בקרב רשתות האופנה הוא לוותר על תהליכי בקרת האיכות, כי יותר זול לזרוק משלוח של 500 טישירטס שיצאו אפרוריות במקום לבנות, מאשר לממן את תהליכי בקרת האיכות. זה כלכלי יותר. האם זה גם מוסרי יותר?
יש להניח שהמאמץ המתמיד לחזות את הביקוש מראש, טורד את מנוחתם של קטני המעצבים וענקיות הרשת כאחד. ב CO.CO החלטנו (כמו תמיד, כשאין לנו פתרון טוב יותר) פשוט להתפשט. לחשוף את עיצובי העונה הבאה, לשאול בפרהסיה את הלקוחות לדעתן, גם אם זה אומר לעתים שניאלץ לקבל כתף קרה וחוסר שביעות רצון.
כן, הדמוקרטיה היא עסק ביש לפעמים, בעיקר כשמדובר בטעם אישי.
הבחירה והבעת הדעה אינה באמצעות מילים ורגשות. היא נעשית באמצעות ה PREORDER. אנחנו מאפשרות להצביע בכיס, ותמורת הנכונות של הלקוחות לומר את דעתן, הן נהנות מהנחה ענקית במחיר הפריט, וכך שני הצדדים מרוויחים. הלקוחה רוכשת בזול את הפריט החדש בטרם כניסתו לייצור, בטרם הנצה העונה הבאה. ו CO.CO? מרוויחה מכך שמתאפשר לה לדייק בייצור ולהמנע מבזבוז משאבים. שקיפות ופתיחות היא הדרך היחידה ליחסים בריאים וארוכי טווח.
העונה לדוגמה, הופתענו לשמוע שהנשים הצנומות, מתלוננות באוזני השואו רומריות שלנו שהבגדים גדולים מדי. כן, אחרי שנים שנשמע בעיקר קולן של “נשים אמיתיות”, העזו קטנות הממדים לומר את דברן. בעקבות זאת גיוון צוות העיצוב את הקולקציה לעונה הבאה. אבל מה ייוצר בסוף ובאילו מידות – את זה יכריעו רק הרכישות ב PREORDER.
אחרי חודש של אתנחתא מתודית, חוזר ה PREORDER למשכנו באתר המחודש שלנו.
השבוע התחלנו לחשוף את דגמי העונה החדשה, ונמשיך לעשות זאת מדי שבוע, ובינתיים אפשר רק להפציר בכן להשתמש בכלי ה PREORDER שמאפשר להזמין את הדגם לפני הייצור במחיר נמוך ב 35% מהמחיר המלא. עבור הלקוחות מדובר בהנחה שווה. עבור המותג מדובר בכלי שמאפשר לדייק את הביקושים. ככל שנדע מוקדם יותר אילו נשים רוצות את הדגם המוצע, כך נוכל להתאים את הכמות המיוצרת ברמת הדגם, המידה והצבע.
לעתים נדירות מתברר שהצודק, הסביבתי, החברתי הוא גם המשתלם ביותר. יאללה, בואו נהנה!
blog
קבלי את הבלוג ועוד הפתעות אליך למייל
הרשמי לעדכוניםשנה טובה
המתחזים – סרט הבלהות של CO.CO
דיווח שותפות רבעון ראשון 2022
פברואר האיום
חדש בחנותלחנות
חולצה CHERRY ורוד
חולצה CHERRY בורדו
חולצה CHERRY לבן
חולצה CHERRY שחור
חולצה CHERRY אפור
ג’ינס MILO ג’ינס כחול
חולצה ELODIE פודרה
חולצה ELODIE אפור