מבחינתי החורף נגמר. אני מודה, כחקלאית חיבבתי אותו מאוד. ריח הגשם הראשון, החיטה שנובטת והתפוזים שמוציאים את כל חברי המשק לגיוס שבת.

כמנהלת מיזם אופנה?  אין לי אליו שום סנטימנטים. בעיקר לא לחורף הישראלי. הוא אולי נראה טוב, זורח משמש חמימה, אולי מצטלם טוב, הים, בריכות הדגים עם הציפורים הנודדות והפריחה שקוראת לנו לצאת אל מרחבי האדום שבדרום, אבל בזה זה נגמר. וככל שהחורף מתקצר ומתחמם, כך הוא חביב עלי פחות מבחינה עסקית.

דגמים מעוצבים למשעי באוירה נורדית, נכנסים לחנויות בשמש הלוהטת של אוקטובר ובתחילת נובמבר כבר סופגים סייל כי גוגל המציאו חג מיותר שנקרא Shopping IL. וכולם פוצחים בחגיגה עצובה של הנחות שלכאורה טובה ללקוחה אבל בעצם היא ממש לא טובה לה ורעה מאוד לסביבה. מדוע ולמה תוכלו לקרוא בטור הזה שהתפרסם לפני שנתיים והוא רלוואנטי כמו חדש.

אז כמו שפתחתי – מבחינתנו החורף נגמר. שאריותיו עדיין כאן, פה מידה, שם צבע, אבל היום אנחנו חוגגות את תחילת האביב. מהיום תוכלו לדגום בחנויות ובאתר את הקולקציה החדשה, וכך כל שבוע יהדסו להם דגמים נוספים, מלאי צבע וחיות אל קולבי התצוגה והמדפים.

שמש שמש במרום זורחת, ועונה חדשה אותי משמחת.

ועתה לטור מ 2016. כמו חדש.

רשתות האופנה הגדולות עובדות בימים אלו על קולקצית החורף הבא. מותגים בינוניים מסיימים את השיוף האחרון של קולקצית הקיץ המתקרב. מעצבים עצמאיים מנסים להעמיד את הפריטים הראשונים של האביב, בעודם נאבקים לסיים את ייצור קולקצית הקיץ הנוכחי. אז מי יותר מעודכן? והאם עונה היא עדיין הגדרה רלוואנטית?

האופנה המהירה הביאה איתה הרבה חוליים ומעט ברכות. בין היתר היא שרטטה מחדש את סדר עונות השנה. שתי קולקציות ברורות בשנה של קיץ וחורף, התפתחו לארבע קולקציות של אביב קיץ סתיו וחורף, שהפכו לשש קולקציות כי עונת החופשים הפכה לארוע אופנתי מלווה בקולקצית Resort וארועי סוף השנה מחייבים לחגוג בקולקצית גלאם.

4 העונות הפכו ל 6 ואחר כך ל 12 ובפועל מדובר בכ 50 אפיזודות אופנה שמוצעות מדי יום ושבוע למכירה, ומיד דוחקות את הפריטים הקודמים לקרן זוית או לדף האחורי באתר. החנויות, גדולות ככל שלא יהיו עדיין מתגמדות לנוכח השפע המתפרץ הזה שיצא לדרך ממפעלות הייצור במזרח הרחוק, חודשים רבים לפני כן. האסטרטגיה של “כל יום משהו חדש” מציגה לכאורה גמישות עסקית וירטואוזית שאורבת לצווי האופנה העדכניים ביותר על מנת להביא אותם מיד לארונה של הצרכנית הדרוכה. בפועל, 90% מהפריטים החדשים הללו נולדו בטרם נודע אם כתום הוא השחור החדש (הוא לא), או משבצות הן הטרנד הלוהט.

ומשצר המקום מלהכיל, לא נותר אלא לקיים מצוות “ישן מפני חדש תוציאו”. במקורות, הביטוי מסמל ברכה לשפע כלכלי: זאת אומרת – יבולי השנה החולפת יהיו כה רבים עד שיישאר מהם גם לשנה הבאה כשיגיע היבול החדש. הברכה לחקלאים הפכה לקללה עבור האופנאים.

עודפי הסחורה שמייתר הענף תפחו בשנים האחרונות והביאו אותו למקום השני והמכובד בזיהום סביבתי. אם פעם דיברו על 10% מלאי שנגרס ונטמן באדמה, הרי שהיום מדברים על 25%  ויותר. סימוכין לכמות המלאי המיותר, לא תמצאו בדוחות של אף חברה. זה מדד שלא מביא כבוד גדול, ולכן הוא סוד שמור.

ככל שהעודפים גדלים, גדל הצורך להוציא ישן מפני חדש בכל מחיר. המנגנון המתעתע שמסייע לכך הוא כמובן ההנחות, המבצעים, 3-ב -10-רק-קחו-את-זה-ממני, ושאר פיתויים שמאירים את החסכון לכאורה ומסתירים תעלולי צרכנות זולים ונזקים קשים לסביבה ולפועלות הייצור.

50 עונות של סיילים שמשאירות את ההוצאה על ביגוד קבועה אבל משפיעות לרעה על הסביבה, על הרגלי הצריכה ועל התעסוקה המקומית.
סטיבן הוקינג המליץ בזמנו שנעזוב את כדור הארץ כי תוך 200 עד 500 שנה לא ישאר ממנו כלום. לא שווה בינתיים, במקום לעזוב, לשפר את המצב במעשינו הקטנים ומעותינו הספורות?

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי 25₪ הנחה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת פריטי הזדמנות אחרונה (ב50₪). הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן