שלהי נובמבר בואכה דצמבר זימנו מקבץ כנסים שהעלו הרהורים, לגבי העתיד הצפוי והפוטנציאל שלנו, הנשים כמיעוט שווה

חלון הזמן של אחרי הקיץ והחגים ולפני סוף השנה הפך את השבועיים האחרונים לריכוז צפוף של כנסים שיכול היה למלא את יומנה של כל אשה סקרנית.

הכנס הראשון בשרשרת היה הכנס של אתר סלונה  נשים בחזית – מכל קצוות הארץ התייצבו נשים בבית ציוני אמריקה כדי להשתתף במפגש, להתערבב, לשמוע הרצאות, להכיר, ולייצר רשת קשרים שכל כך חסרה לנשים.

הכנס היה מעניין, מלא בתוכן רלוואנטי ולשמחתי נטול דיונים על איך משלבים אמהות וקריירה. תחושה של התרוממות רוח רפרפה באויר. יש משהו מעורר תקוה בקבוצה של מאות נשים שרוצות לשנות את מפת הכוחות במשק.
כולנו כמהות לשיוויון בשכר, שיוויון בנוכחות בדרגות הניהול, שיוויון בכמות היזמיות ושיוויון בכל תחום עסקי ומקצועי, מה גם שהמציאות הוכיחה שנוכחות נשית משמעותית תורמת באופן חיובי לביצועי הארגון. ולכן יש מקום לכנס כזה שמטרתו להאיר באור גדול את פועלן של היוצאות מן הכלל בתקווה שיהפכו לכלל.

מריה גרין פוברצ’יק מייסדת קהילת הפייסבוק SUPERGIRLS

מפגש נשים נוסף התקיים במוזיאון תל אביב ביוזמת העתון ליידי גלובס שהצליח לזמן לערב אחד את מנכליות הבנקים, חברות כנסת, יזמיות, מנהלות חברות ופעילות אחרות בזירה הכלכלית והציבורית. אין ספק שבסביבת העיתונות הכתובה, ליידי גלובס הצליח להפוך למגזין נשים איכותי שמצליח להביא אל קדמת הבמה את הנשים המצליחות במשק, ומקפיד להוציא את כולן יפות להפליא, מאופרות למשעי ומתוקתקות לתפארת, בין אם זו נשיאת בית משפט, מדענית מוח או יזמית צעירה ונמרצת. יש משהו מרתק בקונפליקט שמייצר השילוב של התמונות הזוהרות והמילים האותנטיות שבגוף הכתבות, שמשקפות אתגר ומורכבות לצד הצלחה וכשלון.

הערב חגג את הצלחתה של אלונה בר און שהפכה לבעלים החדשה של העיתון, לאחר סאגה מתוקשרת בבית המשפט. המשימה להתחרות עם העיתונים הכלכליים המבוססים, כלכליסט ודה מרקר, היא לא פשוטה. אולי דווקא במודל של מגזין הנשים טמון זרע הבידול שיביא להצלחתו של העיתון. בעיקר אם התכנים ישולבו בעיתון היומי כך שגם גברים יקראו אותם.

נעמה סיקולר, אלונה בר און, ורד ריבלין רמון וענת גואטה

קרן שמש יזמה כנס משובח לגיוס מנטוריות שהתקיים במתחם של CO.CO – הקרן עוסקת בליווי יזמים צעירים, ומסתבר שנשים מעטות מדי חשות שיש להן ידע ונסיון שיכול לסייע ליזמים ועסקים בתחילת דרכם. למרות ש 50% מהפונים לקרן הן נשים, רק 20% מהמנטורים הן נשים. התוכן היה סיפור מרגש של אמא צעירה חרדית שתיארה את תהליך הקמת העסק יחד עם המנטורית שלה, והרצאת הנושא היתה על פסיכולוגיה חיובית, כולל הפעלות. זה השלב שבו ניתקתי מגע רק כדי לחזור בגדול למינגלינג והקינוחים.

מיכל אמדורסקי, ג’ני צ’רוואני, מיכל אבן חן, רוית אסף, שרון ועירית – נובמבר יח”צ

הכנס הבא שפקדתי היה בתחום השקעות אימפקט ביוזמת TECH FOR GOOD , פלטפורמה לעסקים טכנולוגים חברתיים שהקימו ניר שמעוני ועומרי בורל (כן, היא שותפה ב CO.CO אבל זה לא הענין…) השקעות אימפקט הם הדבר החם הבא. לא עוד השקעות בשירות קפיטליזם חזירי ותשואה לבעלי המניות בלבד. העולם עובר להשקעות שיש בהן תרומה חברתית. מעתה אמרי קפיטליזם קשוב ותשואה לקהילה.

העולם עובר – משמעו שיש הרבה רחש וענין סביב הנושא, הרבה אנשים טובים עם רעיונות טובים איך להפוך את העולם למקום טוב יותר, הגיעו בתקווה להכיר משקיעים שמחפשים להסיט חלק מכספם לאפיק החברתי. אלא שבשלב הזה, כפי שהעידו ההרצאות בכנס, נראה שמי שיש בכוחו לעשות מעשה ולהשפיע באמת, הם דווקא תאגידי הענק, שהם אבי החולי. הם האחראים לאי השיוויון, למפגעים האקולוגיים ולשאר הסכנות האורבות לחברה האנושית. הרי כך הם צברו את הונם. כשחברת P&G  מציגה בגאווה את הבקבוק החדש של השמפו הפופולרי ומסבירה שהוא עשוי מפסולת פלסטיק שנמשתה מהים, צריך לזכור שהיא אחד המקורות לכל הפסולת הזו.
השקעות האימפקט יהפכו מבאזוורד לפעילות משמעותית ביום שבו הרגולטור יפעל נמרצות לקידומם מתוך אינטרס ציבורי וביום בו המשקיעים שנהנו להראות בכנס הזה, יבינו שעסקים חברתיים צריכים אוכל ומים וכסף בדיוק כמו עסקים אחרים ואפילו יותר. ובל נשכח את היזמים, החולמים, שבאחריותם לייצר עסקים כלכליים להפליא.

השקעות הון סיכון נוהות אחר ההבטחה הגדולה של סטארטאפים להפוך לתשואה כלכלית ולהגשים את חלום האקזיט.
השקעות אימפקט נוהות אחר תשואה חברתית שלא אחת צריכה להילחם באופן שבו נוצרת תשואה כלכלית.

נשים עסקים  וקפיטליזם קשוב נשמע כמו שילוב מנצח. עכשיו רק צריך לחבר לזה מימון וחקיקה.
ובואו נודה שמנהיגות בדמות ביבי וטראמפ, שחיתות ומס חברות שירד ל 20%, ומקלטי מס בדמות איי הבתולה והביטקוין זה לא הכיוון.

ניר שמעוני ועומרי בורל (במרכז) עם המרצים בכנס

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן