גם נשים קדמוניות העדיפו לחכות שהאריה יסיים את חייו באופן בטוח יותר, לפני שעשו משיניו שרשרת. מחקרים טרם הוכיחו, אך יכול להיות שזה היה ה-SALE הראשון. מאז, ככל ששיטות הפיתוי נעשו מתוחכות יותר, השפע נעשה רב יותר והאופנה מתחלפת בקצב מסחרר, קדחת קניות בעיצומה של מתקפת מכירות-מיוחדות-בסוף-עונה-ורק-היום-כי-בעל-הבית-השתגע, הופכת נפוצה יותר. יעל רוזנולד-יניב קראה שכדאי ללכת עם חברה שמצד אחד תמתן את הדחפים, ומצד שני תעצים את כל הטוב הזה, ומיד מתנדבת למלא את התקן.

אי שם בהיסטוריה, בתקופה הניאנדרטלית, התקשטו בני האדם בפיגמנטים, וכרכו סביב גופם עורות ופרוות. המלבושים הראשונים לא נועדו רק לחימום, אם כך. אופנה נולדה.
לא מופרך לתאר איזו אחת שנוהמת אל עבר בן זוגה כי היא חושקת גם במחרוזת שיני אריה, וההוא נוהם לה בתגובה שהמחיר פשוט יקר מידי. אם אותה אישה חיכתה ליום בו האריה נפטר בנסיבות טבעיות כדי ליצור לה את השרשרת המיוחלת וייסדה בכך את ה-SALE הראשון, לעולם לא נדע.

בספרו “גן עדן לאשה”, מתאר אמיל זולא את פריחת בתי הכלבו הגדולים בפריז של שלהי המאה ה-19.
“אה! אמא!’, מלמלה ולנטין, ‘תראי את העניבות האלה…יש להן ציפור רקומה בפינה.’
הזבן הילל את מרכולתו: נשבע שזה משי טהור, שהיצרן פשט רגל, ושהזדמנות כזאת לא תחזור לעולם.
‘תשעים וחמישה סנטים, מי היה מאמין?’ אמרה הגברת מרטי, שנלכדה כמו ביתה. ‘שטויות! אני בהחלט יכולה לקחת שתיים, לא זה מה שירושש אותנו.”
צמיחת מסחר האופנה הקמעונאי הובילה לשימוש בטקטיקות מכירה שלא היו מוכרות עד כה – התצוגה הפכה להיות כלי פיתוי, הסחורות אורגנו באופן מחושב ליצירת אפקט קניה מקסימלי, העיתונים הפכו לפלטפורמת פרסום ומבצעי ההנחות הניעו קדחת קניות רב-מעמדית, רוזנות, עקרות-בית וכל הבורגנים שבאמצע.

אז מה יש בהם, במבצעי המכירה האלה, שגורם לנו לאפסן זמנית  את חשיבתנו הרציונאלית?
מבצעי מכירה באשר הם עובדים על פסיכולוגיה אנושית פשוטה ובסיסית – חיפוש אחר הנאה והימנעות מכאב. המחשבה כי החמצת את חולצת חייך רק כי היססת יכולה בהחלט לגרום לסבל לא קל.
ותחושת התכיפות הזו, המתלווה לרכישה במכירות סוף העונה היא בדיוק מה שהמוכרים רוצים.
כי צריך להמשיך להפעיל את המכונה – המותג שלהם זקוק לזרימת מזומנים כדי להמשיך להתקיים. בזרם המזומנים הזה, אם פתאום ייתקע בול עץ בדמות שמלה שלא תומחרה נכון ביחס לאיכותה או ביחס ליכולות של קהל הלקוחות, יכולות לנחש מה יקרה לזרם?
טאדאם, סכר נוצר. ופתאום הזרם יכול להיות מוסט גם אל עבר אפיקים חכמים יותר, או מתחרים רחמנא ליצלן. ואת זה לא יכול הקמעונאי שקרא את כל המאמרים והספרים הנכונים לסבול! עדיף במקום זה לסלק את שמלת-בול-העץ הזו מהדרך ולתת לה להיעלם עמוק בלב ארונות של אחרים.

גילוי נאות – אנחנו לא מאמינות ב-SALES. אנחנו חושבות שיש דרכים אחרות בהן ניתן להציע מחירים נמוכים ללקוחותינו. האפשרות להצטרף כשותפות, וערכי השקיפות בהם אנו דוגלות הופכות את תמחור הבגדים להגון ואת הצורך בהורדת מחירים קדחתנית למיותר.

אבל העונה היא עונת ה-SALES, וקדחת הקניות עשויה להפיל ברשתה את הטובות והעמידות ביותר.
על כן, מציעות טיפול מנע מותאם במיוחד:
מטרת הטיפול – לקנות חכם, ככה שתצאי עם בגדים מעולים בתמורה לכספך, ולא תרגישי את ההרגשה הזו שיש למתאוששי-קדחת-קניות (מקרים רפואיים טרגיים של תשישות, חוסר מיקוד וחרטה עמוקה מעדת “על מה חשבתי?”)
האמצעי – ידע הוא כוח ותכנון הוא צו השעה.
אופן הביצוע – את והארון שלך בדייט צפוף, שבו תלמדי על עצמך דרכו כמה שיותר. 
תוכלי לגלות מה את נוהגת ללבוש בדרך כלל; אילו פריטים בארונך סובלים מניצול יתר (כי לפי חוק ה-20-80, אנחנו לובשות 20% מהבגדים שלנו – 80% מהזמן); הפריטים שהיית רוצה שייחכו לך בפנים וטרם נזדמנו לשם; ומהם הפריטים שממש לא תצטרכי גרסה נוספת שלהם (מחקרים עוד יפורסמו בנוגע לקריסת ארונות לתוך עצמם עת הוכנסה אליהם חולצת פסים אחת יותר מידי).

מה עושים עם כל המידע הזה? רשימה. כזו שתשמור אותך ממוקדת בדיוק-בדיוק בדברים שאת צריכה.

Garden-11

רשימת קניות לדוגמה:

“זה אתה ואני לנצח”. הפריט שיילך איתך בכל עונה, בכל מצב רוח, בכל מיני שילובים. פריט של זוגיות יציבה.

friday-button-down-shirt-black-dotts-12

“היוש, גורג’ס”. הפריט שמדבר טרנדית שוטפת, שממתג אותך כאחת שמחזיקה איזה גיליון או שניים של Vogue (הבריטי) מהשנה האחרונה.
(טיפ – פריטי ג’ינס איתנו כבר כמה עונות. הם עתידים להמשיך)

SUMMERTIME-DRESS-JEANS-3

“הם היו האוהבים הצעירים”. הפריט הזה שהתאהבת בו בתחילת העונה, וכאדם יציב ומתוכנן רצית לבדוק אם זה רק פלירט קצרצר או רומן לוהט מהסרטים. הדופק עדיין מואץ גם בסוף עונה? זה נועד להיות.

T-ROSEBUD-Pink-2

וחולצת פסים.

brighton-stripes-t-red-12

חדש בחנותלחנות

תגובה אחת על הפוסט “לחכות עם שרשרת שיני האריה // לקנות חכם במבצעי סופעונה

התגובות סגורות.

?Are you on the list

קבלי 25₪ הנחה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת פריטי הזדמנות אחרונה (ב50₪). הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן