לא תצעדו לבד

מילון טקסטילי שימושי

מיחזור, תעבירו אותו הלאה

תעשיית הטקסטיל זכתה בתואר התעשיה המזהמת השניה בגודלה. תהליכי ייצור הסיבים, צביעה ואשפרה תורמים לקבלת התואר הנחשק. נוסף על כך, תרבותינו המערבית פיתחה נטייה לבזבזנות צריכה. נכון להיום, בתי אופנה מחליפים קולקציה בכל 3 חודשים, כך שנוצרת כמות אדירה של בגדים שנזרקים, נשרפים ונטמנים באדמה ובכך מזהמים. אנשים קונים בגדים שילבשו מספר מועט של פעמים ואז יזרקו אותם וימשיכו הלאה לקולקציה הבאה. אלו שכן ימחזרו לרוב לא יודעים שרק 15% מהטקסטיל שמגיע למיחזור באמת ממוחזר, זאת מפעת מחסור במשאבים. אז מה עושים בעצם בשביל לצמצם זיהום ובזבזנות? בתעשייה יוצרים יותר ויותר טקסטיל מסיבים סינטטים, שתהליך הייצור שלהם הוא זול יותר ולמרות הסטיגמות שעופפות סביב, סיבים סינטטים כיום נעימים ויפים בדיוק כמו (אם לא יותר) מסיבים טבעיים. השאלה הגדולה היא: איך אנחנו, האינדיבידואלים, יכולים להשפיע בחיי היומיום שלנו לחסכנות ולמיחזור?
לצרוך פחות: נכון שהיום מאוד קל להכנס לקניון, לראות את כל שלטי הSaleים שמעטרים את המקום בשלל צבעים, לדלג לנו לחנות הקרובה ולרכוש כמה פריטים מגניבים, ללבוש אותם כמה פעמים עד שהפלא ופלא, עוד פעם Sale, עוד קולקציה, עוד רכישה “חכמה” והגלגל ממשיך להסתובב. אז למה לא לחשוב פעמיים אם באמת יש צורך לרכוש את החולצה הזו?
להסתכל על הרכב הבד: בדרך כלל כשמסתכלים על הרכב הבד רוצים לדעת אם הבד הוא טבעי, כי הרי טבעי זה הכי אחי. אחדש ואומר שתהליך הייצור של סיבים טבעיים הוא לא חסכוני ולא ידידותי לסביבה. בנוסף לעובדה שסיבים סינטטים עוברים תהליך מהיר וידידותי יותר, כשממחזרים אותם, הרבה יותר קל למיין אותם כי הם הרי מאותו החומר. סיבים טבעיים לעומת זאת לא יכולים להתמיין בקלות ולכן רובם פשוט נטמנים באדמה.
להעביר את זה הלאה: אם נמאס לכן מבגדים ישנים שבארונכן ואין מה לעשות איתם, תעשו כמוני! קחו אותם ושימו בשקית ברכב שלכן, בכל פעם שאתן פוגשות חברות תוציאו את השקית, תאמינו לי שהיא תתרוקן מהר יותר ממה שאתן חושבות ובנוסף תדעו שיהיה להן שימוש ודאי.

לסיום אני אספר לכן שגם כאן, בקו.קו. אנחנו מתחשבות בבעיית הצריכה ההולכת וגוברת ולשם כך יצרנו את פלטפורמת הPresell שבה אנחנו מציעות לרכוש דגם לפני שייוצר ובכך יודעות כמה לייצר בלי לצבור עודפים שיזרקו לפח סתם.
העולם שלנו צריך את עזרתינו, אנחנו צריכות להראות במיטבנו, אז בפעם הבאה שאתן יוצאות לקניות (בתקווה אצלנו) תסתכלו, תחשבו ורק אז תרכשו.

קרדיט לצילומים: guerra de la pazsyuhaidazainlandstromVictoria Caron

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן