השבוע שוחרר סופית הרסן. מטח הסיילים נורה לכל עבר, מתוזמן בהרמוניה עם חגי הקניות האמריקנים. מה לנו ולחגי הגויים? ועל שום מה זכה יום שישי אחד אלמוני שנצבע בשחור לשמו המוכר כל כך?
האגדה מספרת שהמושג “יום שישי השחור” נרשם לראשונה בהסטוריה ב 24 לנובמבר 1869 והוא נזקף לזכותם של שני סוחרים קרי רוח ואכזריים מוול סטריט, שהחליטו לאגור זהב ככל יכולתם, בכוונה לגרום למחירו להאמיר ואז למכור אותו ולגרוף רווחים עצומים. הקונספירציה הזו יצאה לפועל באותו יום שישי הרה גורל של נובמבר, וגררה את וול סטריט לפשיטת רגל, מברוני הכסף ועד אחרוני החקלאים.
סיפור אחר אומר שיום השישי שאחרי חג ההודיה נקרא כך משום שאחרי כמעט שנה של תפעול חנויות ומכירות בהפסד, ראו סוף סוף הקמעונאיים ברכה בעמלם, כיוון שהמשפחות שהתאחדו לרגל חג ההודיה גדשו את החנויות וקניותיהם העבירו את העסקים לראשונה, לרווח. (הפסד מסומן בדוחות הכספיים באדום, ואילו רווח – בשחור).
בשנים האחרונות צץ מיתוס נוסף שמציג את הפן היותר מכוער של יום שישי השחור. התאוריה טוענת שבשנת 1800 בעלי האחוזות בדרום ניצלו את היום שלאחר חג ההודיה לרכישת עבדים בהנחות מפליגות.
כתגובה לכל אלו נשמעים יותר ויותר קולות הקוראים להחרים את יום שישי השחור, למרות שהעובדות ההיסטוריות דוחות את סיפורי הרשע על סוחרי הזהב וסוחרי העבדים. נשארנו אם כן עם הסיפור הכה מוכר לבעלי חנויות וסוחרים בכלל – רוב השנה אוכלים קש ובחודש אחד שלפני חג המולד מוכרים כמו 5 חודשים רגילים.
צילום Dan Burton
בארץ ישראל שלנו אין חג אחד שבו נפגשות המשפחות וקונות מתנות אחד לשני כדי לכבס את המצפון על שנה שלמה של פרידה. אנחנו דביקים. וקרובים. את החגים אנחנו מציינים בארוחה משפחתית, וכל יומולדת הוא סיבה למסיבה. אבל את חגי הקניות אנחנו אוהבים לחגוג באופן גלובאלי. בין אם אנחנו מזדהים עם בדידותם של הרווקים הסינים או חוגגים את עגינתה של המייפלאוור בחופיה של יבשת אמריקה.
אלא שאצלנו, בניגוד לארה”ב ואירופה, חודש הקניות הזה מתרחש בעיצומו של סתיו חמים, ואף שהחורף טרם הנץ, הצרכנים כבר תובעים את סופו. או ליתר דיוק את ליטרת ההנחות שסוף העונה טומן בחובו.
צילום Debora Bacheschi
אז כמו כולם גם אנחנו הפשלנו מחירים, מרקנו חנויות, סידרנו את האתר ופיזרנו הנחות למכביר.
אלו מכן שטוענות בלהט שאינן קונות בלי למדוד – זו ההזדמנות שלכן להתנסות בחוויה הדיגיטלית המשונה הזו, שהדביקה כבר את כולם. אחת הגאוות הכי גדולות שלנו היא הכמות העצומה של הלקוחות שאומרות לנו שפעם ראשונה שהן רכשו אונליין היתה באתר שלנו. ואכן, בבדיקה שערכנו מצאנו כי מחצית מהקונות אונליין הכירו אותנו לראשונה מעל גלי הרשת. המחצית השניה ניסתה אותנו קודם כל בחנויות, ואז לאיטה זלגה לאתר וכיום הלקוחות משלבות רכישה אונליין ואופליין. איך אמרו חכמים – צריך גם וגם.
אתן מוזמנות להנות ממנחת נובמבר שלנו.
צילום קאבר Jon Cellier | צילום דוגמנית Aya Bouzaglo
blog
קבלי את הבלוג ועוד הפתעות אליך למייל
הרשמי לעדכוניםשנה טובה
המתחזים – סרט הבלהות של CO.CO
דיווח שותפות רבעון ראשון 2022
פברואר האיום
חדש בחנותלחנות
ג’ינס CARLO 25 ג’ינס כחול בהיר
ג’ינס CARLO 25 ג’ינס שחור
ג’ינס CARLO 25 ג’ינס כחול
חולצה DUSK קרח
חולצה DUSK פלדה
חולצה DUSK לבן
חולצה DUSK שחור
מכנסיים DEXTER אפור