לבקש כסף מאנשים זה מאוד קשה. לבקש כסף מאנשים שאתה לא מכיר זה הרבה יותר קשה. לקבל כסף מאנשים שאתה לא מכיר כדי להקים סטארטאפ, ועוד בתחום האופנה נשמע כמו סרט כריסטמס.
תופעת מימון ההמונים הפכה מזמן לאחת הדרכים הפופולריות והנחשקות ביותר לגיוס כסף, בין אם זה להגשים חלומות, להקים עסקים או לקיים אג’נדה חברתית בוערת בלב.
הפלטפורמות המוכרות הפועלות כיום בתחום הCROWDFUNDING בנויות רובן על עיקרון דומה. היזמת, או היוצר, או הפעילה הפוליטית מעלה לרשת סרטון קצר שמציג בלהט את הרעיון, היוזמה או המוצר ומציע להמון הגולשים הזרים מתנות, הוקרה, כבוד או מוצר, תמורת תמיכתם הכספית. לגרום לאנשים לשלם על משהו שעדיין לא ברשותם זה קשה, אבל ככל שמימון ההמונים תופס תאוצה הצרכנים מתרגלים לשלם מראש ולקבל את התמורה זמן רב לאחר מכן, כאשר המוצר או היוזמה שתמכו בהם קמים לתחיה.
בקיקסטארטר בלבד הושקו כ 300,000 פרויקטים, שגייסו 2.2 מיליארד דולר. 36% מהפרויקטים האלו מומנו בהצלחה. אחוז הרבה הרבה יותר גבוה ממספר הסטארטאפים שקמו והצליחו לגייס כסף ממשקיעים מקצועייים בדמות אנג’לים, קרנות הון סיכון או תוכניות מדינה.
Crowdfunding, המונח האנגלי למימון המונים שנלווה לו שיק הייטקיסטי חינני, עשוי להיות קרש ההצלה של העסקים הקטנים בכלל, ומותגי האופנה העצמאיים בפרט. אבל בעיקר, הוא עשוי לבשר את שעתם היפה של הצרכנים. אנחנו רגילים להתייחס לשיטה הזו של גיוס במימון המונים כאלטרנטיבה להשקעה הראשונית, מקבילה ל SEED MONEY בעולם הטכנולוגיה. יוזמות בתחילת דרכן שזקוקות למימון כדי לקום. אבל הבשורה האמיתית עשויה להיות דווקא לעסקים קיימים ופעילים. כאלו שיש להם מוצר או שרות מצד אחד ולקוחות מצד שני. עסקים כאלו צריכים מימון כדי לצמוח ולהתפתח והם זקוקים להשקעה שהיא גדולה לעתים מהכסף שמצטבר אצלם מהפעילות השוטפת.
יזמים בתחומים שונים, בין אם זה סטארטאפ לגיוס כח אדם, או כזה שפיתח מוצר טכנולוגי מתוחכם העוסק בתזונת תינוקות, ועד למותגי אופנה פעילים, משתעשעים ברעיון להביא לפיתוח וקידום העסק באמצעות גיוס כסף גדול מהרבה צרכנים קטנים, אלא שהגודל במקרה הזה הוא המחסום. הגיוס צריך להיות לא רק מוצלח אלא גדול באמת. כזה שיאפשר למיזם להגשים את השלב הבא בחזון. פרויקט מימון המונים שמבקש לגייס סכום כסף לייצור מוצר מסוים יכול להסתיים בהצלחה ולגייס את הכסף המבוקש, אבל אם הוא לא לקח בחשבון את הסכום הדרוש לתפעול ושיווק ימצא את עצמו באותו מקום בו היה קודם לכן ואפילו יותר מתסכל. כל עוד אין מוצר, אין סטארטאפ, אין מותג, ההוגה נדון לתסכול, אבל לפחות יש לו את החלום. לעשות את זה. אבל אם יש מוצר או שרות ואין כסף לשווק ולקיים פעילות עם אורך רוח עד להצלחה הכלכלית, התסכול קשה שבעתיים וזה מרגיש כמו בשיר של יונה וולך –
זה היה אצלי בידיים
ולא יכולתי לעשות עם זה כלום.
ב CO.CO מימון המונים הוא המנוף ששימש לצורך הקמת היוזמה האופנתית חברתית הזו לפני שלוש שנים. אבל גם כיום, לאחר שהמיזם גייס כסף מקצועי מקרן האימפקט המופלאה 2B COMMUNITY מימון ההמונים הוא האמצעי המשמעותי ביותר לצמיחה, והוא שזור לאורך כל חיי המוצר – מהPRE-SELL , מימון מוקדם של הייצור, ועד למימון שוטף באמצעות צרוף שותפות.
סוד ההצלחה – לגרום למאות נשים זרות להשקיע 2 מיליון שקל במיזם אופנה עם אג’נדה חברתית שרובן לא הכירו קודם, נובע בעיקר מדבר אחד: הנכונות לתת הרבה יותר ממה שאתה מקבל, ועוד קצת. הרווח המיידי עבור ההמונים שיממנו את העסק הוא המחיר המוזל שתציע או הסיפוק הרגשי על הסיוע בהשקת הפרויקט. הרווח האמיתי צריך להיות לטווח ארוך, כזה שלוקח בחשבון שחס וחלילה המיזם יכול להצליח ובמקרה כזה הקהילה תהיה שותפה להצלחה.
ב-PRE-SELL של CO.CO מקבלים את מוצרי העונה החדשה בהנחה משמעותית, בגלל הנכונות לשלם מראש על המוצר הספציפי. הצטרפות השותפות מאפשרת לשלם מראש על מוצרים ולקבל את כל התשלום בחזרה על פני 12 חודשים בתוספת הנחה קבועה לכל החיים ושותפות ברווחים כשאלו יחולקו. שום חשבון מתמטי לא יצדיק את זה, אבל כלכלה היא לא מתמטיקה. וכל חשבון כלכלי יצדיק את המודל הזה, בתנאי שכיזם או כארגון, יש בך את הנכונות להתחלק בהצלחה עם הלקוחות והמשתמשים שבגללם אתה מצליח.
רוצות להתחיל להנות? לחצו כאן
blog
קבלי את הבלוג ועוד הפתעות אליך למייל
הרשמי לעדכוניםמשולחנה של המנכ”ל
שנה טובה
המתחזים – סרט הבלהות של CO.CO
דיווח שותפות רבעון ראשון 2022
חדש בחנותלחנות
מכנסיים SANTORINI 25 פחם
₪400₪200מכנסיים SANTORINI 25 שחור
₪400₪200גופיה 24 WILLOW לבן
₪150₪100גופיה 24 WILLOW שוקולד
₪150₪100גופיה 24 WILLOW שחור
₪150₪100קרדיגן ENZO לבן
₪220₪110קרדיגן ENZO אפור
₪220₪110קרדיגן ENZO שחור
₪220₪110