בדרך כלל כשמדברים על מגמות באופנה מתכוונים ללוק. איזה צבע יככב בעונה הבאה, איזו צללית זוועה מהסבנטיס תחזור למדפים, או איזה משיגנעס יחליף את הזקנים שכבשו כל לחי גברית וגרמו לחברת ג’ילט לגלח 6% ממחזור המכירות. המגזין BOF וחברת הייעוץ מקינזי החליטו להגדיר מחדש את המונח טרנדים באופנה והוציאו מחקר עסקי מקיף על המצב בעולם.
מסתבר ששנת 2016 היתה אחת השנים הקשות שידע הענף וזקני המיגזר ציינו שלושה מאפיינים מרכזיים:
אי וודאות, שינוי ואתגר. תרבות ההנחות שהתקבעה אצל הצרכן הביאה לכך שבארה”ב ובקנדה מספר חנויות הדיסקאונט היה גבוה יותר ממספר החנויות שמוכרות מוצרים במחיר מלא. הצרכנים הדירו את רגליהם מהחנויות והעדיפו את הפלטפורמות הדיגיטליות והיכולת לקצץ בעלויות המוצר מיצו את עצמן ורוב הרשתות התמקדו בקיצוץ משרות וסגירת חנויות.
הטרנדים החמים לשנת 2017 כפי שעולים מהמחקר הם כדלקמן (מלווים בפרשנות קלה):
תנודתיות – אי הוודאות היא הנורמלי החדש. השינויים הגלובליים, הפוליטיקה ההזויה, והמסחר המקרטע, יגבירו את תחושת אי היציבות וישפיעו על מצב הרוח הצרכני והכלכלי באופן שמבטיח בעיקר את המכירות של תרופות ממשפחת הפרוזאק.
אורבניות מתחזקת – התכנסות עירונית ולוקאל פטריוטיות נוסח טראמפ מצמיחות שכבה חדשה של ערים עשירות וחזקות שדוחקות את רגליהם של התושבים העשירים פחות, ויהיו לזה כמובן השלכות על האבולוציה של האופנה.
לא פראיירים? – הנחות ומבצעי מכירות הן הסטנדרט. מי שמשלם על המשחק הפסיכולוגי הזה הוא כמובן הלקוח, אבל המותגים יצטרכו לעבוד קשה הרבה יותר כדי לעמוד בדרישות של צרכנים מחוברים 24/7 , מתוחכמים מתמיד, בלתי צפויים לחלוטין, שיודעים בדיוק מה קורה בכל אתר.
מדורת השבט – למותגים יש הזדמנות לחדד את מגוון הלקוחות ודרכי התקשורת איתם ולפנות לדור המילניאלס ולדור ההורים שלהם כאחד. הגיל פחות קובע. הצרכנים התחלקו לשבטים בהתאם לאורח החיים שלהם, תחומי הענין וטעמם. בעולם של עודף היצע מטורף וצרכנות מדודה, ההחלטה שלהם היכן לרכוש תכריע גורלות.
לצמוח מבפנים – המותגים ישקיעו הרבה יותר בטיפוח והעמקת הקשרים עם הצרכנים הקיימים, על פני הרחבת הפרישה הגיאוגרפית ורשת החנויות. הקהילה היא הכח.
הטכנולוגיה שולטתתת – חדשנות דיגיטלית היא שם המשחק. בקשר עם הלקוחות, בשרשרת האספקה, ובהתאמת המוצר לביקוש של קהל הצרכנים.
מי הבעלהבית? – חברות האחזקה של בתי האופנה עושות הערכה מחודשת חסרת סנטימנטים למותגים בבעלותם וצפויות לצמצם את הפורטפוליו ולהתמקד בחזקים והמובילים שבהם. המהלך ייצור מרחב למבני בעלות שונים כמו אנג’לים, משקיעים פרטיים, או אחזקה משפחתית.
ואיך זה קשור אלינו? הקהילה שלנו היא הרוח הגבית שלנו. ואנחנו תמיד שמחות לפרגן לה ולהודות על התמיכה.
הפעם עם הנחה גורפת של 20% על קולקציית הקיץ ועוד 10% לשותפות:
blog
קבלי את הבלוג ועוד הפתעות אליך למייל
הרשמי לעדכוניםשנה טובה
המתחזים – סרט הבלהות של CO.CO
דיווח שותפות רבעון ראשון 2022
פברואר האיום
חדש בחנותלחנות
חולצה CHERRY ורוד
חולצה CHERRY בורדו
חולצה CHERRY לבן
חולצה CHERRY שחור
חולצה CHERRY אפור
ג’ינס MILO ג’ינס כחול
חולצה ELODIE פודרה
חולצה ELODIE אפור