הגיע יום הבוחר!

אנחנו נרגשות להציג את שלושת הפרויקטים המועמדים לפרס התרומה לקהילה.

ההצבעה לפרוייקט התרומה לקהילה תהיה פתוחה עד ה1 לינואר. בתום משך ההצבעה נפרסם את פרטי העמותה הנבחרת. מזמינות אותך לקרוא עוד על העמותות המועמדות ולהצביע למועדפת עליך.

העמותות המועמדות:

עוד
עוד
עוד
עוד על פרוייקט התרומה לקהילה

השנה אנו מתמקדות בתחום החינוך, כי בסופו של דבר גם ערכים, תעוזה וצרכנות קשובה הם ענין של חינוך. בואו נראה איך כסף קטן יכול לייצר אימפקט גדול!

מי תזכה בפרס התרומה לקהילה?

לאחר מספר שבועות /חודשים של פגישות עם עמותות ומיזמים  חברתיים בתחומים שונים , כאלו שריגשו יותר, וכאלה שהרגשנו שאולי זה עוד לא זה , חשבנו , הפכנו ולבסוף אנחנו נרגשות להציג את שלושת הפרויקטים המועמדים לפרס התרומה לקהילה. השנה אנו מתמקדות בתחום החינוך, כי בסופו של דבר גם ערכים, תעוזה וצרכנות קשובה הם ענין של חינוך.
עזרי לשותפות שלנו לבחור! הצביעי ונראה איך כסף קטן יכול לייצר אימפקט גדול!

אחת הסיבות הטובות להצטרף לקהילה של Co.Co היא הרגע הזה, בו כולן נקראות לבחור למי נתרום את הכסף שנצבר ממכירת פריטים אחרונים במסגרת הזדמנות אחרונה לתת. קטגוריה זו, שקיימת באתר בלבד, ובה ניתן לרכוש את הפריטים אונליין במחיר סמלי של 50 שח בלבד, היא המקור למימון התרומה. בבסיס החזון של Co.Co עומדת התחייבות לתרום 10% מהרווחים המחולקים לקהילה. אבל כחברה קטנטנה הנמצאת בצמיחה מתמדת, הרווחים משמשים  למימון הפיתוח והצמיחה, לכן פיתחנו מנגנון חלופי, שמאפשר לקיים את ההבטחה.

פרס התרומה לקהילה ש-Co.Co נותנת מדי שנה, הוא הזדמנות של השותפות לתמוך במטרה חברתית משמעותית, שיכולה לייצר שינוי, וזו דרכה של הקהילה להדגים נתינה בשיתוף. הסכום עומד השנה על 15,000 ש”ח. אולי לא הרבה בהשוואה לתרומות התאגידים שחפצים למרק את מצפונם, אבל הרבה מאוד ביחס לגודל החברה.

הקמת עסק חברתי היא ענין שאפתני ומורכב, ובדרך כלל מוקם  כארגון קטן, צר  במשאבים, ולכן אחת השאלות המרכזיות היא איך זה הקטן ייצר אימפקט חברתי גדול?

מאחר ומטרות ראויות יש רבות, חשוב לבחור את זו שתייצר סינרגיה מירבית. כזו שתיגע בכמה שיותר לבבות רלוונטיים, כזו שהנשים הפועלות למענה ואלו שנהנות ממנה, יקבלו את הפרס בברכה וישמחו לשמוע על הקהילה המיוחדת הזו, שמציעה מודל כלכלי אלטרנטיבי שמעביר את הכח לצרכנים לא רק לצורך הוזלת מחירים מתמדת, אלא בעיקר כדי לקבוע איזה שימוש יעשה בכסף שהחברה מרוויחה בעקבות פעילות הצרכנים שלה.

בעולם שבו לרוב הציבור יש יותר הוצאות  מהכנסות, הדרך להפוך את זה ליתרון ולהשפיע, היא להפוך הוצאה להשקעה.
עדיין לא שותפה? זה הזמן להצטרף!

זהו פרוייקט התרומה לקהילה השלישי שיוצא לדרך. הזוכים בשנים הקודמות:

2014

כנפיים של קרמבו

תנועת נוער לילדים בעלי צרכים מיוחדים, יחידה מסוגה בעולם. התנועה מפעילה 35 סניפים ברחבי הארץ ומתכננת להקים סניפים רבים נוספים, מתוך אמונה שלכל ילד מגיע סניף קרוב לביתו.

מעל 1,200 חניכים, בני שבע עד 21, נהנים היום מהפעילות, בעזרת כ-2,500 חונכים בני 14 עד 18, לצד צעירים בשנת שירות וסטודנטים. הפעילות מתקיימת פעם בשבוע בשעות אחר הצהריים, במודל של חונכות אישית במסגרת קבוצתית. החונכים מגיעים לבתי החניכים ומלווים אותם לפעילות בסניף. כולם יוצאים נשכרים מכך: החניכים, שרוכשים לעצמם חברים וחשים שייכות, אהבה וגאווה; הוריהם, ששמחים בשמחתם וגם זוכים ל”הפסקה” של כמה שעות בטיפול האינטנסיבי בילדם; והחונכים שעוסקים בפעילות מאתגרת, משמעותית ומעצימה.

2016

פרויקט העיצוב המשותף של CO.CO והמחלקה לעיצוב אופנה במכללת שנקר

קבוצה רחבה של סטודנטים משנה ג’ משתתפת בקורס מיוחד שנקרא “יוצא מן הכלל” בהנחייתה של עידית ברק ואנה סולו.
הקורס מבקש לבחון את הפער בין עיצוב קונספטואלי הנעשה במסגרת אקדמית לבין “העולם האמיתי” שבו הלקוחה והמעצב מנהלים דיאלוג שיוויוני לגבי רעיונותיהם, רצונותיהם וחלומותיהם.