הכנות לקולקציית האביב. תתחיל ללבלב אצלנו באתר ובמתחם כבר בעוד שבוע

מסתבר שיש הרבה מהמשותף בין מעצבות אופנה וטייסים. צפרא פרלמוטר על שני מקצועות נחשקים שמביטים תמיד אל העתיד

אנחנו בעיצומן של ההכנות לקולקציית האביב שתתחיל ללבלב בעוד שבוע ותגיע לפריחה חלקית בחודש הבא, שאך תתעצם בהמשך. אלא שבמקצוע הזה כמובן, עושים מיליון דברים במקביל ועובדים על שלוש עונות (לפחות) בו זמנית. בחברה גדולה ומוטת תקציבים מפתחים בעונה אחת יותר מחמש מאות דגמים. בחברה קטנטנה ומתחילה שנמצאת בעיצומו של הגיוס, מפתחים כחמישים דגמים ולכל דגם יש תג מחיר גבוה בהרבה. ובתוך המגוון המצומצם הזה צריך להכניס את כל הרצונות, כל היכולות, כל הכיוונים הרלוונטים, עם צבעוניות נכונה ומחדשת, הדפסים רעננים שלא ינבלו בקץ האביב ובעיקר, כל השותפות עוברות לנו מול העיניים.

כי בזמן שהקולקציה מכוונת לקהל הרחב, השותפות ששמו בנו את מבטחן והצביעו בכיסן צריכות לצאת מרוצות עם שקיות תפוחות עד כמה שירצו. זה מעורר הרבה מחשבות משונות, למשל, היתכן שיש מן המשותף בתכונות הנדרשות ממעצבת טובה לאלו המאפיינות טייסים?

1. חלוקת קשב – אומרים שזו התכונה המאפיינת את אנשי צוות אויר. חושבים קדימה, מחשבים נתונים בזמן אמת, מתקנים תוך כדי, לוקחים בחשבון את מה שמלפני, מאחורי ומכל הצדדים. מעצבת אופנה מקצועית עושה את כל זה אלא שבמקום הפקת לקחים עם מפקד אחד וקומץ חברים לצוות – הביצועים שלה עומדים לביקורת לפני קופה רושמת אחת ואלפי לקוחות שלכולן יש דעה מוצקה וצודקת לפחות לגביהן.

2. לבוש לקרב – לטייסים קל, יש להם מאפייני הופעה ברורים, נמנע מהם הצורך להתלבט כל בוקר מה ילבש לעבודה. ואפשר להוציא את הטייס מהסרבל אבל אם תוציא את הסרבל מהטייס? הוא לא יכול לצאת לעבודה. המעצבת המוכשרת צריכה להמציא את עצמה כל בוקר מחדש. היא צריכה לייצג את עצמה, את המקצוע, את העדכנות שתגיע את הטעם הטוב שחוצה העדפות אישיות וניכר היטב, מורם מעם האופנה. וגם בלילה אין מנוח, ממש לא מתאים שתתעלף לטרנינג בלוי ומהוה. והיהלום? אפילו בלילה אין איש יודע מדוע ולמה לובש הטייס פיג’מה.

3. החיים מראש – מעצבת אופנה רואה את עצמה בכל רגע ורגע בעוד שנה, שנה וחצי. חיים שלמים חולפים ברגע כי כל ההצלחות שצלחו עד היום לא מבטיחות את המחר וצריך תפיסה מרחבית מפותחת ודמיון רחוק כדי להבין שחלק מהדגמים שעוד לא המצאת, יצליחו מאוד וחלק מהם, שירטיטו את הלב כשיעטפו את הגוף יתקבלו בתשואות וחלקם יוכתרו ככישלון קולוסאלי שיהדהד הרבה מעבר לראוי אצל המבקרים. במקצוע הזה חיים למפרע. טייסים? ינוקות בני יומם כמעט, מדמיינים עצמם בשיא התפארת כעבור שתים עשרה שנה, ובעבור זה משקיעים את הנשמה יום יום וחיים מהצלחה להצלחונת, ובתקוה שהכישלון הבא יהיה קטן מכדי להחזיר אותם למציאות ולהוציא אותם מהמסע בדמיון מודרך.

4. מקצועות מתאימים – קשה להסביר למה, אבל עובדה שדוגמניות וכדורגלנים הולך מצוין ביחד. אז השדרוג המתבקש הוא מעצבות אופנה וטייסים, לא? מה שבטוח שביום שיגיע טייס ללימודי האופנה בשנקר, זה יהיה שוס ביחסי ציבור.

חדש בחנותלחנות

2 תגובות על “הטובים לשנקר

  1. יצחק שכטר האגודה הישראלית לטקסטיל ולאופנה אומר:

    לא הבינותי מה הכותרת הטוביםלשנקר נגזרת מהטובים לטיס

התגובות סגורות.

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן