רוב הסיכויים שהנורמקור הוא סגנון הלבוש של רוב האנשים סביבנו. עכשיו הוא  גם הטרנד של הפאשוניסטות. שירה ברויאר על הטרנד החדש שהוא בכלל לא טרנד.

כולם מדברים עכשיו על הנורמקור. שזה אומר שההארד-קור החדש זה הנורמלי. או במילים אחרות: הכי חתרני זה להתלבש רגיל. ג׳ינס, מכנסיים רפויים, טי שירט פסים, ז׳קט קטן, חולצת כותנה לבנה, סניקרס. של ואנס, אדידס, אולסטאר,  שום דבר חדשני או מיוחד אבל בטעם טוב. בלי משחקים, בלי לנסות להמציא את הגלגל מחדש או להפתיע את הסביבה בהופעה מוחצת. עם כבוד לפשטות, לנוחיות ולמורשת האופנה הקלאסית.

הנורמקור הוא תולדה מתבקשת של ההווה. אחרי עידן ההיפסטרים עם  הגיק-שיק, תסרוקות הרטרו, חולצות הוינטאז׳, משקפי באדי הולי ומשחקי הזהויות המשועשעים, הנורמקור מציע להרגיע. איפור עדין ושיער אסוף בקוקו רפוי שמונח על הכתף בנון שאלנטיות יספיקו, תודה. 

״אופנה היא מאמץ אינדיודואלי כביר להיות כמו כולם״ כתב פעם אלי מוהר במוסף אופנה על טרנדים בעיתון ״הארץ״. זה היה בשנת 1999. טרנד רדף טרנד והלוגו היה המלך.

הנורמקור, מונח חדש שטבעה חברת  k-hole העוסקת בחזאות טרנדים, מבוסס על התפיסה שאנשים גדלים היום כאינדיבידואלים ולכן יש להם צורך גדול יותר בהשתייכות לקהילה. ״הנורמה קור לא מחפש את החופש להיות מישהו, הנורמקור מבקש את החופש להיות עם מישהו״ נכתב באתר החברה. הנורמקור מציע השתלבות, להראות כמו כולם אבל בלי לאבד את הזהות, ולהתאים עצמך למצבים המשתנים.

באופן אישי, הנורמקור מדבר אלי, כי למרות חיבתי הגדולה לאופנה, מעולם לא הייתי פאשוניסטה ותמיד אהבתי פריטים קלאסיים.
גם בco.co הגישה זהה: ייצור בגדים לבישים, נוחים, שימושיים מעבר לטרנד או לעונה, קלאסיים ומעודכנים. בקיץ זה התחיל עם סנדלי הבירקנשטוק שכיכבו בתצוגות המובילות, המשיך עם הפופולאריות הגואה של המותג היפני ״יוניקלו״ והמיאוס הכללי מתרבות הראווה, רדיפת המותגים הזוהרים, הדימויים החלולים ותחושת הבזבוז של זמן יקר וכסף.

הנורמקור הוא לא טרנד. הוא מסר שעובר באופן אינטואיטיבי: כשהבגדים שלך שקטים, אפשר לשמוע אותך טוב יותר. וגם לתת לאישיות שלך לבצבץ. כשדמויות מפתח בעולם האופנה כמו עימנואל אלט, עורכת הווג הצרפתי, מקפידה על מדים שכוללים מכנסי ג’ינס וחולצות כותנה בגוני תכלת, לבן ושחור או סופיה קופולה, אייקון האופנה החביב עלי, מפגינה את האיפוק המשובח שלה ובוחרת בבגדים  שגרתיים, הרקע לצמיחת הנורמקור ברור: כתגובת נגד לתרבות הצריכה, ההפרזה והבזבוז. תוך הידיעה שהאיום האמיתי על פני הכדור נמצא בפערים הכלכליים בעולם. מתוך התחושה שהותירו המחאות החברתיות ובעקבותיהן התעורר מחדש הצורך בחוש מידה, בפרופורציות סבירות ובסתם בגדים נחמדים ונוחים. היי, אפילו לטבי גביזון, גאונת האופנה הנערצת והיצירתית, נמאס מהתחפושות וכל מה שהיא רוצה ללבוש עכשיו, מסתכם בחולצת כותנה צחורה.

חדש בחנותלחנות

2 תגובות על “נורמה-קור שיק

התגובות סגורות.

?Are you on the list

קבלי 25 ₪ הנחה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת פריטי הזדמנות אחרונה (ב50₪). הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן