הסלון המרווח והמעוצב של co.co. משמש בבוקר כמתחם מכירה ובערבים פתוח לשימוש הקהילה לצורך פעילות רלוונטית. למי זה טוב? ולמה זה בחינם?

לפני שבוע אירחנו פאנל עסקים חברתיים. השתתפו בו כ-60 נשים (למה נשים מתעניינות בעסקים חברתיים וגברים בעסקים?). בתום האירוע ניגשה אליי אשת שיווק מדיה מוכשרת ומוכרת ושאלה אם היא הבינה נכון – שאם תרצה לארגן ערב מקצועי משלה, היא תוכל להעביר אותו בסלון של co.co. ללא עלות.

“נכון” עניתי.

“אבל למה בחינם?” פקחה הבחורה זוג עיניים תמהות.

התשובה הנכונה היא כמובן שזה בגלל שאנחנו נדיבות, וחברתיות, ואוהבות אדם. אבל התשובה האמיתית היא שזה פשוט טוב לעסקים. וכשטוב לעסקים מתחבר עם טוב לחברה – אז כולם נהנים. נסביר:

בסלון שלנו נכנסים כ-60 איש בישיבה נעימה. נגיד שאפשר לגבות מכל משתתף 50 שקל. מדובר בפדיון של 3,000 שקל לערב. מומחית הכנס שמארגנת את הערב רוצה להרוויח? ירדו 1,500 שקל. מע”מ צריך לשלם? ירדו עוד 500 שקל. מס הכנסה יבקשו את חלקם? התאדו עוד 750 שקל. נשארנו עם 250 שקל בקופה וטעם חמוץ ומיותר בפה.
לעומת זאת – אפשר לנהוג אחרת: אנחנו איננו גובות תשלום, ליוזמת הארוע יש הזדמנות לחשוף את הידע והמומחיות שלה לקהל שאותו היא מביאה, הקהל מקבל הצצה אל עולם תוכן חדש ומרתק (כן, אנחנו קצת בררניות) – אנחנו יוצאות מלאכיות וכולם יוצאים נשכרים. אז מה בכל זאת יוצא לנו מזה? קהל חדש של 60 אנשים טרח ועשה את כל הדרך בואכה רחוב קהילת סלוניקי 7 בנאות אפקה. ולכשהגיע, חיפש ואיתר את השלט הקטנטן שעיריית תל אביב הואילה בטובה לאשר לנו לשים (במרומי הבנין, מתחת לעננים). ולכשמצא – עשה דרכו אל הקומה השניה, ימינה עד סוף המסדרון ובקצה המדבר – ושם נגלה בפניו החלל הקסום של co.co.

זה לא פשוט כלל לגרום לקבוצת אנשים לחרוג ממסלולה הקבוע שנע סביב ציר הטלוויזיה ומרכזי הקניות. לקבל החלטה לשבור את השגרה והכוח הצנטריפוגלי של ההרגל ולתור במתכוון אחר מקורות עניין ומקומות חדשים. הרגלי הקנייה של רובנו מובילים אותנו באופן אוטומטי אל המרכזים המסחריים, שם אנחנו בוכים ושולפים. המרכזים האלו בנויים כך שארנקינו ייסחטו עד למקסימום, בלי שנבחין בזמן שחלף ובכסף שדלף.

אבל מנסיוננו, אלו שחוו את הפעילות בסלון פעם אחת, יחפשו הזדמנות להכיר אותו לחברים. וכאן קשת האפשרויות רחבה עד מאוד.
מי שמבקשת להעביר הרצאה, לספר את סיפורה האישי לקבוצת חברות, יכולה לעשות זאת בנינוחות ב-co.co.
מי שרוצה להזמין את אחד המרצות/ים שהתארחו אצלנו לכבוד קבוצת חברות שתארח בסלון – גם אפשרי. כאן הרשימה, נשמח לשדך.
מי שחושקת במסיבת יומולדת שכוללת ערב סטיילינג, עצות באיפור או שאר ענייני בנות – בשמחה, אנחנו פה עם מיטב המומחיות.
מי שרוצה להעביר קורס בניהול זמן, קריאת הקארמה או גידול ביתי של נבטוטי חיטה ותינוקות ברצף, יכולה לבדוק אם יש לזה ביקוש בערב היכרות בסלון של co.co.
מי שמנהלת משאבי אנוש ועייפה מכל סדנאות ההעצמה או ימי הגיבוש הצוותיים, שמבקשים להעביר מקל בלי לדרוך על הקווים – מוזמנת לשמוע על הקשר בין אופנה, כלכלה, אינטרנט ומחאה חברתית.
מבטיחים שיהיה בטעם טוב.

בקיצור – מי שרוצה ליהנות מהסלון, מוזמנת עד מאוד. אמנם כתבתי בעבר על כך שאני נגד החינם כי כל חינם עולה בסוף לצרכן הסופי, אז ביאור: החינם שלנו נכנס לסעיף הוצאות שיווק.

ואנקדוטה לסיום – השבוע התקיימה ישיבת הדירקטוריון לסיכום פעילות 2013 וסקירת שלישון ראשון של 2014. קיבלנו כפיים אבל גם נזיפה קלה על כך שלאור התוצאות יש להעיז ולהאיץ את הפיתוח. טוב בסדר, נזמן פגישת תעוזה, אבל תסכימו שאנחנו צודקות בהתעקשותנו להתנהל באחריות ולשמור על הקופה לפעילות השוטפת. כך לא נצטרך טובות מהבנקים או שנוכל להרשות לעצמנו לחכות ולקבל אשראי מהבנק הקואופרטיבי הראשון שיקום בארץ בשנה הבאה.

חדש בחנותלחנות

7 תגובות על “למה בחינם?

  1. ליאורה אומר:

    אני כשותפה מעודדת גישה זו. עזרה הדדית היא כמעט מילת גנאי בימינו כשרובם רואים רק את השטח הפרטי שלהם. סבתי שהערצתי היתה ניצלת שואה. היא לימדה אותי מוטו שהולך איתי לאורך חיי. והוא : אם יש לך ככר לחם תמיד תתן חצי לזה שאין לו, כי כשלך לא יהיה מישהו שיש לו ויתן לך ותצליח להשאר בחיים. שבת שלום לכולם.

  2. גלית אומר:

    מקום ,אוירה וקולקציה שעושה חשק לעוד.
    הייתי חלק מערב הנשים שציינת , לא הכרתי את co co קודם למרות שאני מהסביבה, הגילוי של נווה המדבר שהקמתן היה מרענן ולכן באופן טבעי מצטרפת לקולקטיב ומתכוונת להגיע , לטפס, ללכת עד סוף הפרוזדור…

התגובות סגורות.

?Are you on the list

קבלי 25 ₪ הנחה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת פריטי הזדמנות אחרונה (ב50₪). הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן