בגלל הצילום הזה (של ז’אן לופ זייף) . איב סאן לורן במודעה לבושם הגברים הראשון שלו, 1971.
בגלל הכישרון הפנומנלי שזיכה אותו בגיל 17 בפרס ראשון בתחרות עיצוב ובמשרת אסיסטנט אצל כריסטיאן דיור. ובגלל התעוזה בשמלה הזו, שעיצב בבית דיור ב 1955.
בגלל התשוקה לצבעים. מרוקו, והבית המהמם שלו ושל אהובו/שותפו פייר ברז’ה “וילה אואזיס” במארקש.
בגלל היכולת לתמצת אלגנטיות מודרנית. מימין שמלת מקסי מ 1968. משמאל,”לה סמוקינג”, חליפת הטוקסידו ששינתה את הלבוש לנשים, בצילום האייקוני של הלמוט ניוטון 1966.
בגלל האהבה לאמנות. מימין, שמלת “מונדריאן” 1966. משמאל, סאן לורן וציור של מאטיס מאוסף האמנות שלו.
בגלל היצירתיות בחיבור בין ספארי לסקס-אפיל. מימין, ורושקה בחולצת ספארי 1968. משמאל, סאן לורן עם חברותיו הטובות לולו דה לה פליס, שעיצבה לו תכשיטים במשך 30 שנה, ובטי קאטרו, שותפתו לבילויים הפרועים בשנות השבעים.
בגלל ההשראה שקיבל מנשים. סאן לורן עם שתיים מחברותיו הנאמנות. מימין: עם בטי קאטרו. משמאל: עם קטרין דנב.
בגלל שהיה אמן. מלא בהשראה. מתוך הקולקציה האפריקאית 1967.
בגלל הגאונות שבפשטות. האיכות המשובחת של כל כפתור, חפת או דש של צוארון. ובגלל החוש לפרופורציות. מימין, גברת אונסיס. שנות ה70. משמאל, שמלת מיני ממשי. “La Pérouse״ 1969. השמלה שקטרין דנב לובשת בסצינת הסיום של סרטו של בנואל ״יפהפיית היום״.
בגלל רוחב היריעה, העושר התרבותי, היכולת להשתנות, לחקור, לחפש ולהרחיק לכת. מתוך קוקלציית “באלט רוס” בהשראת להקת המחול האגדית של ניז’ינסקי ודיאגלב.
בגלל שהיה המעצב הראשון שהציג בגדים על דוגמניות שחורות. ובגלל שהיה אמיץ ונועז על אף נפשו השברירית.
ומה פתאום סאן לורן, דווקא היום?
בגלל הסרט שראיתי (קליק על המילה סרט לטריילר ) שהותיר תחושת החמצה. הסרט מתמקד בעיקר ביחסיו המאמללים של סאן לורן עם פייר ברז׳ה, בשנות הסמים והסקס הדקדנטיות ופחות ביצירתו המפעימה שיותר מכל מעצב אחר, השפיעה על דרך לבושן של נשים במחצית השנייה של המאה העשרים.
מולץ לעקוב אחר יצירתו בסרטים התעודיים הרבים ביו-טיוב.
www.youtube.com/watch?v=pSVTzu8TUn4
www.youtube.com/watch?v=e3ounCKgB1s
כל כתבה שלך היא תענוג אמיתי מחכה להן בכיליון עיניים!!!
עונג שישי
שירה שירה המקסימה את יודעת הכל ומלמדת כל כך יפה את כותבת נפלא ובכלל את משהו אני מבינה בזה
איזה כתבה כייפית! נהניתי.