החורף נפל עלינו בבת אחת, במפתיע, כפי שהוא נוהג לעשות בכל שנה. מבחינה אופנתית מדובר בתופעה משונה במיוחד, שהתכנון העסקי שלה לוקה בחוסר תאום משווע עם מזג האויר.
העונה, בענף הטקסטיל, היא הגדרה שיווקית שנולדה בערך עם המהפכה התעשייתית כשהמציאו את הייצור הסדרתי – הקונפקציה. מאחר והסוחרים רצו להרוויח עוד כמה ימים של מכירת החידושים במחיר מלא, והעיתונים התחרו על מי מספר ראשון מה חדש באופנה, הקדימו כל פעם קצת ובסופו של דבר התקבע המנהג שעונת החורף נכנסת לחנויות באמצע יולי, סוף העונה מתחיל בדצמבר לטובת סערת הקניות של חג המולד וסופי כל הסופים נמשכים עד אפריל. מבחינת מזג האויר לעומת זאת, אם ניתן לייחס לעונות איזה קשר לטמפרטורה, החורף אצלנו מתחיל בדצמבר ומסתיים במרץ. מי בדיוק צריך שרוולים ארוכים ביולי? למה צריך להוריד את מחירי המעילים כשסוף סוף יורד קצת גשם?
אבל הרגלים קשה לשנות, ומה שהאמריקאים המציאו אף אחד לא מעיז לעשות אחרת, וכך הפכה האופנה לסם צרכנים נפוץ, שמפומפם לציבור באמצעים שיווקיים חסרי מעצורים, בתרוץ שהצריכה מניעה את הכלכלה (וכדי שמספר מצומצם יותר ויותר של חברות ומנהלים יגרפו הון). הרבה מניעים אפלים מקבלים לגיטימציה תחת איצטלה של יצירה, אומנות, חדשנות וטשטוש החושים בעזרתן של בחורות דקיקות וטובות מראה. את עיקר מאמצי השיווק מפנות הרשתות לסוף העונה. הסם הקשה שכבר ברור לכל עד כמה הוא ממכר. ההנחות, הכמויות, מראית העין, הפרסומות, אין ספור פטנטים שתפקידם להמיר מוצרים בכסף, כמה שיותר מהר. לאותה דחיפות מלאכותית נהוג לקרוא בישראל – מבצע. במבצע קדש כבשנו את סיני, במבצע סייבר מאנדיי כבשו לנו את הארנק. תכיפות המבצעים גרמה לבלבול מה בקרב הצרכנים שלא ידעו מה קודם וליתר בטחון הוצמד להם כשומר סף, המונח העברי המשונה – כפל מבצעים. לרוב זה כמובן מה שאין.
וברור שהוא לא מבשר טובות.
צמד המילים הזה נוהג להופיע בהחבא, בצניעות, באותיות קטנות, עם כוכבית. אין בכוונת הצמד או משתמשיו למשוך תשומת לב, או להפגין נוכחות. חשיבותו רבה דווקא בנוכחות הצללים, ותפקידו בעיקר לחרב שמחות. אין כפל מבצעים היא אסטרטגית הגנה, תוספת משפטית שאילולא היה יצר האדם הקונה רע מנעוריו לא היה המוכר זקוק לה. בקו.קו. נשתדל להימנע מהשימוש במונח המאוס הזה.
מינואר 2014 יכנסו לתוקפם מסלולי השותפות החדשים, לפיהם השותפות יהנו מהנחה קבועה וגורפת של 10% לפחות. בעונה, בסוף עונה וגם בסוף סופה. תמיד תהיה להן הנחה נוספת. הן יהנו מכפל מבצעים כנגד כפל התמיכה בחברה שלהן, בקו.קו.
השותפות תומכות בחברה פעם אחת כמשתמשות – הן מודדות, מגיבות, מציעות, מצביעות רוכשות ולובשות. התהליך הזה מאפשר לנו לשפר ולדייק את המוצרים תוך כדי תנועה. בגדים זה קצת כמו כדורגל, (או סקס). התאוריה חשובה, אבל אם רוצים להגיע לרמת ביצוע גבוהה צריך לשחק. הרבה.
פעם שניה השותפות תומכות במימון – ההשקעה שלהן שהיא למעשה רכישת מוצרים מראש, מאפשרת לנו להשתמש בכסף למימון הפעילות השוטפת. שיווק, ייצור, שכר דירה, עבודה ומיני הוצאות שכרוכות בהקמה ותפעול של כל עסק.
כשנתחיל גם אנחנו את סוף עונת החורף, ניתן יהיה לחוש היטב כמה נעים הוא כפל המבצעים. במשך שנה הסברנו והדגמנו אילו מוצרים, מהי האיכות ולאילו מחירים אפשר להגיע, אם רק נפעל בשיתוף באחריות ובחכמה, חכמת ההמון, לטובת הקהילה. עכשיו אפשר להעלות הילוך. ולהוריד מחירים לשותפות. וככל שתהיינה יותר שותפות ניתן יהיה להציע מחירים טובים יותר, מוצרים איכותיים יותר ובמגוון רחב יותר. אבל בשביל זה צריך הרבה שותפות לדרך. בחודשיים האחרונים הכפלנו את המכירות, את מספר השותפות ואפילו את מספר העובדים . וזו רק ההתחלה.
יופי של כתבה – ובמיוחד לגבר המבולבל (כמוני למשל)