האביב הקרב, לבלוב הכלניות שחילקנו מתנה לשותפות בתחילת הסתיו והקיץ שיבוא בעקבותיהם, מסמנים את בוא השמלות. יש בשמלה משהו שאין בשום בגד אחר.
קודם כל היא מצויינת לעצלניות (כמוני). ששמחות להתכסות בבגד אחד בלבד, להתאבזר בליפסטיק וזהו – אני מוכנה לכל מה שיזמן היום. מפגישת עבודה עם המשקיע התורן דרך פטפוט נעים עם השותפה החדשה שתצטרף, עבור בדו שיח האילם שלי עם שואב האבק וכלה בארוחת הערב אליה אטופף שעונה על זרועו של אבירי יקירי.
שנית שמלה היא הבגד הכי נשי שיש. העובדים טוענים שאת קשוחה? את צפויה למשא ומתן נוקב שבו עלולה להיחשף אישיותך הלוחמנית? לבשי שמלה! ומיד תרחף עננה של רכות סביבך שתבלבל את האויב.
שלישית – שמלה היא הבגד האולטימטיבי לנשים שמתקשות לבחור או לוותר או לקבל החלטות. במקום לעמוד מול הארון ולהתאים חולצה למכנסיים לז’קט ולצעיף, צריך להחליט רק דבר אחד. איזו?
אפשר להמשיך ולמנות את מעלותיהן של השמלות שמסתירות מה שצריך, או חושפות מה שאפשר, או רומזות על מה שיש אבל העקרון ברור. אלא שהטור הזה יעסוק במלאכתם הקשה של המעצבים כולם, אפילו הגאונים שקוראים להם דליה קפוזה, בבואם לעצב את קולקצית השמלות הבאה שלהם. זהו הרגע בו הם נדרשים לכישורים מתמטיים יוצאי דופן שיעזרו להם לשקלל את המטריצה המורכבת של מגוון הלקוחות, מנעד המידות שלהן, הגבהים, הטעמים, הגילאים, הרוח התרבותית, הרגלי החיים, כח הכבידה של הזרועות, השפעת שיעורי הפילאטיס על חגורת המותניים, גילאי הילדים של הלקוחות הצפויות, מספרם, הרגלי האכילה שלהם או כמה זמן תשרוד השמלה בין לבישה לכביסה.
כל אלו חשובים עד מאוד ואפילו דיקן הפקולטה לפיזיקה במכון ויצמן לא הצליח לחשב לנו את מספר השמלות שיענו על כל הצרכים האלו. לעומת זאת הוא הצליח לחשב בקלות רבה את המספרים הבאים שמקורם בטעמים השונים ובמורכבות האנושית:
10 מיליארד קילו בגדים נזרקים מדי שנה בעולם (כך כתוב ברשת)
40 מיליארד בגדים בערך נכנסים בכמות הזו ( 250 גרם לפריט אם הטווח הוא בין חוטיני למעיל)
100 מיליארד דולר העלות המשוערת של אותם הבגדים שנזרקים (2.5 דולר לפריט בממוצע)
7 מיליארד בני אדם מאכלסים את עולמנו. זה אומר שמדובר ב 6 פריטים לאדם בערך, אלא ש 75% מהם חיים בעוני, חצי מהשאר הם גברים, כך שמדובר בכ 40 פריטים שנזרקים מדי שנה בגללי ובגללכן. ולמה זה קורה? כי אנחנו אוהבות להחליף, אוהבות שיש ממה לבחור והכי – אוהבות את השמלות שלנו בזול. כדי שכל מה שאנחנו אוהבות יתקיים, צריך לייצר המון בגדים שונים ומגוונים שחלקם יימכרו בטירוף וחלקם ייגרסו לסמרטוטים. כן, אפילו בחברות הכי גדולות והכי מתוחכמות לא הצליחו לפתור את המורכבות המסובכת של טעמן המגוון של הנשים.
אפשר כמובן להמשיך בשיטה הצרכנית העקומה הזו שייצרו גאוני השיווק שטובת קומץ בעלי חברות עמדה לנגד עיניהם. ואפשר להחליט שצריך להפסיק את הבזבוז המשווע, את הזיהום המיותר, ואת האיכות הירודה שהיא פועל יוצא של השיטה והכמות.
כמו שלמדנו להגיד מה טוב לנו, ומה אנחנו רוצות, ולמדנו לקיים דיאלוג פתוח עם מי שאמור לעשות לנו טוב, הגיע הזמן לבעוט בשיטה הישנה ולפעול בפתיחות ובשיתוף לטובתנו ולטובת העולם הזה. גילוי הלב הזה לא רק ימנע ייצור מיותר אלא בעיקר יכול להבטיח שיהיו לנו בדיוק השמלות שאנחנו חולמות עליהן במחיר שאנחנו יכולות לשלם. איך זה יקרה? פלטפורמת ההצבעות שלנו היא פתרון אחד אפשרי. אנחנו מעלות את הסקיצות של מה שאנחנו חושבות לייצר. אתן יכולות לשלוח לנו סקיצות ובקשות של מה שבא לכן שנייצר. אבל הכי חשוב, צריך להצביע, לנקוט עמדה, להגיד אם אתן אוהבות. דגם שמספיק לקוחות ירצו לקנות, אפשר יהיה לייצר ולאפשר להן לרכוש אותו במחיר נוח. כשיש וודאות ובהירות לגבי מה יימכר, לא צריך לתמחר סיכון, או מימון, או מלאי גרוס ושאר בזבוזים. המעוניינות לקנות יממנו בקניה מראש והמחיר יהיה נעים ונוח בהתאם. כמה נוח? כמה זה יחסוך? כנראה בין 30% – 50% מהמחיר, אם מסתכלים על הדוחות של החברות הציבוריות. זה החזון, והוא מתגשם בעזרתכן. בסטריפ פוקר הזה כבר התפשטנו. וחשפנו מה אנחנו מציעות. עכשיו תורכן! שלחו לנו את מה שאתן תרצו שיהיה, הצביעו, הגיבו ושתפו, כדי שנוכל להשיב בשמחה גלויה וקול גדול: כן, יש לנו שמלות, שאתן אוהבות!
blog
קבלי את הבלוג ועוד הפתעות אליך למייל
הרשמי לעדכוניםשנה טובה
המתחזים – סרט הבלהות של CO.CO
דיווח שותפות רבעון ראשון 2022
פברואר האיום
חדש בחנותלחנות
חולצה CHERRY ורוד
חולצה CHERRY בורדו
חולצה CHERRY לבן
חולצה CHERRY שחור
חולצה CHERRY אפור
ג’ינס MILO ג’ינס כחול
חולצה ELODIE פודרה
חולצה ELODIE אפור