השנה האחרונה היתה מאתגרת בכל קנה מידה – פוליטית, חברתית, עסקית. פעמים רבות תהינו, ברמה הלאומית והגלובלית, לאן כל זה מוביל ולמה זה מגיע לנו. זה הזמן להביט קדימה בתקווה.

עדי יופה

1. הבקרוב של העתיד הקרוב – כולן אוהבות לקרוא הורוסקופים כי תמיד כתוב בהם משהו מנחם. תמצאי אהבה, תקבלי תפקיד משמעותי בקריירה, יגיע לידייך באופן בלתי צפוי סכום כסף גדול וכו’. גם בנים אוהבים לקרוא הורוסקופים, אבל לא נעים להם להודות, כי זה הרי לא מדעי. ואנשי עסקים גדולים הכי אוהבים, כי זה פחד אלוהים לקחת מיליונים ולהשקיע אותם, בלי לדעת אם הם יחזרו. אפילו שהמיליונים האלו לא שלהם אלא של הציבור. אז הם המציאו את הטרנד של הרבנים המקורבים, אליהם הולכים להתייעץ ולקבל ברכה.
אנחנו בינתיים נשות עסקים קטנות, לכן הזמנו את עדי יופה הטרנדולוגית לספר בסלון התרבותי הפותח של שנת 2016 מה יהיו הטרנדים של השנה הקרובה, איך נקבע טרנד ואולי נקבל תשובה מה אפשר ללמוד מזה כדי להבטיח שאתן בכיוון הנכון. יהיה שווה. להרשמה

 2. הבגדים ינצחו את המחיר – השנה האחרונה רמסה את כבודם של הבגדים באשר הם, והותירה צלקות כואבות, כיסים ריקים ומחסנים עמוסים אצל המעצבים והרשתות כאחת. בהיבט קצר מועד היה זה נצחונו של הצרכן. כל מה שרצה במחיר רצפה. אלא שהאסטרטגיה הזו לא תחזיק לטווח רחוק. בסוף צריך להרוויח כסף, כדי לייצר מוצרים באיכות טובה, למכור אותם במחיר סביר, ולהמשיך לרקוח עבורכן את מטעמי העונה הבאה. את החלל המצטמצם בין איכות נדרשת ומחיר מבוקש (הכי נמוך שאפשר) ימלאו רק בגדים מדוייקים.

 

3. הזוגיות תתהדק (בין מותג ללקוח) – על מנת להפחית סיכונים יהיה צורך בשיתוף פעולה בין המותג ללקוח. כן, זה יבוא קצת על חשבון הרומנטיקה – ההתאהבות המסוחררת ממבט ראשון בעיצוב מרגש, שאת פשוט חייבת שיהיה שלך, תתחלף בהיכרות מתמשכת ושיתוף. הדיאלוג הפורה שייווצר, המבוסס על נאמנות ומחוייבות ההדדית, יבנה זוגיות בשלה שבסיסה אמון, הערכה וביטחון. בלי הכוונה ופתיחות זה לא יקרה. אם לא תגידי מה עושה לך טוב, איך הוא ידע, המותג?

 

 

4. הטרנד הלוהט הוא הערך המוסף – בעולם השקוף שבו כולם רואים את של כולם, מרגע היוולדו של עיצוב, גם הטעמים מתכנסים לטעם לוקאלי גלוקאלי שחופף ברובו, למרבית הצרכנים בחתך הגילאים, המידות, הצבעים בטווח סוציואקונומי נתון. גם אם הוא משתנה מעט מעיר לעיר, ממדינה למדינה, רב המשותף על המבדיל. הרי מרבית הלקוחות מחפשות נוכחות מזהרת במידה מדודה ורובן מבקשות להיטמע באלגנטיות במנעד ההופעות בציבור. זה מה שמכתיב ומייצר דמיון רב בין המותגים, בעיקר אלו שמעוניינים גם למכור ולא רק לקטוף מחמאות מהתקשורת ויודעי ח”ן. מנת הייחוד והחידוש שתתאפשר למותג תלויה באופן הדוק בתזרים המזומנים שלו, שנובעת בעיקר ממכירות בגדים של יום חולין. כשהמחירים והאיכות דומים, שובר השיוויון שיגרום לך לרכוש את הטישירט הלבנה ממותג זה ולא אחר יסתתר בשולי המגרש, בערכים המוספים שמציע המותג. מי עשה את הבגד? איך חיים אלו שעשו אותו? איפה? למה ישמש הכסף שתשלמי עליו?

5. התעשייה המקומית תאמר את דברה – תעשיית האופנה עברה טלטלה גדולה בעשרים השנים האחרונות בעיקר מבחינה מסחרית. צינורות השיווק ושיטות המכירה הכתיבו דרישות חדשות והביאו לקריסת התעשייה המקומית ונדידה למקומות רחוקים. אולם אופן הייצור של האופנה לא השתנה בצורה מהותית. סגירת המפעלים והיעדר השקעות בתשתיות מצמצמים עד דק את מרחב היצירה של המעצבים. אם בעבר האתגר היה פיתוח של טכניקת דפוס חדשה, או יצירת אריג מתוחכם בעל תכונות חדשות, הרי שהיום האתגר הגדול של המעצבים הוא להגיע ראשון למשאית הבדים שהגיעה ליבואן בנחלת בנימין, ולצוד את הבדים הכי יפים. וגם היבואנים מעדיפים לשחק משחק בטוח, כי המלאי של היום הוא המימון של מחר.
שלמה דברת אמר בטקס חלוקת תארים של אוניברסיטת תל אביב, שקשה היה להאמין שתעשיית הרכב, שלא השתנתה כמאתיים שנה, תהפוך לתחום ההשקעות הלוהט של השנה האחרונה. העולם צריך לקוות שאותו דבר יקרה לתעשיית הטקסטיל, ענף הכלכלה הרביעי בגודלו בעולם.

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי 25 ₪ הנחה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת פריטי הזדמנות אחרונה (ב50₪). הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן