כנס נשים, ועוד אם מישהו מתבלבל וקורה לזה כנס העצמה לנשים, היה לרוב מהארועים שהקפדתי להדיר מהם את רגליי. יותר מדי מילים, רגשות, רוחניות, הכלה, קצת פחות מדי מספרים, נתונים, עובדות, מידע – לא השתוקקתי לקחת בזה חלק.
לאחרונה נראה שהתארגנויות נשים לקידום יוזמות חשובות הן טרנד מתפתח ולשמחתי גם התכנים והמטרות תפסו כיוון חדש, אמיץ ומעשי. ההבנה שלקבוצה גדולה עם מטרה דומה ודמוגרפיה תואמת יש כוח להשפיע ולשנות, קיימת מאז ומעולם. אלא שעל פי רוב, תחומי העניין המגוונים, דקויות הדגשים והחשיבות השונה שכל אחת מייחסת לכל נושא, יצרו הרבה מאוד יוזמות קטנות. רובן התנדבותיות, מיעוטן עסקיות או פראקטיות, כמו השמאל הישראלי. אבל יש לקוות שהתעוררנו והבנו שלהשתייך לגוף חזק ומשפיע הרבה יותר אפקטיבי מלדבוק בניואנסים הקרובים לליבנו.
“נשים עושות שלום”, לדוגמה, אותן ארחנו במתחם לפני כחודשיים, מסתמנת כהתארגנות פוליטית מהסוג החדש. ויתור על האותיות הקטנות והתלכדות תחת מטרה אחת בלבד: להגיע להסכם מדיני. אם רק תצלחנה לרתום ליוזמה מסה קריטית של נשים מהימין, יש סיכוי שזה גם יעבוד. (כן, כמה משותפותינו החביבות ביותר חברות בארגון).
השבוע התמזל מזלי לקחת חלק בשני כנסי נשים שונים לגמרי, ובשניהם פגשתי באופן בלתי מתוכנן מספר שותפות בקו.קו. היה תענוג. נחמד לראות שעשינו משהו בשנתיים של קיומנו..
כנס אחד היה “נשים בחזית” שארגנה אימי עירון, החוזה והמנכ”לית של פורטל הנשים סלונה, השני היה כנס מצומצם ואיכותני ביוזמת מיכל ברוורמן בלומנשטיק ממייקרוסופט ורינה שאינסקי מקרן כרמל, להשקת הסניף הישראלי של “Upward”, ארגון אמריקאי במקור, שמטרתו לייצר נטוורקינג נשי בקהילה המקצועית הבכירה.
בכנס הראשון עוד הזכירו ודנו בנשק הסודי להשמדה עצמית שהמציאו הנשים – הקונפליקט בין קריירה ואמהות, וייסורי המצפון שהם תוצר הלוואי. לשמחתי, בין הפאנליסטיות נשמעו בעיקר קולות גאים בקריירה מצליחה ואמהות ממוקדת – זו של ערבים וסופשבוע. הדוברות הללו בחרו להשקיע בדרכן המקצועית את הזמן והאנרגיות שיובילו אותן לעמדת השפעה.
אני שומעת את הקולות מנגד שטוענים שזכותה של כל אשה לחוות אמהות טוטאלית, ונזכרת בעובדות הנקיון והמוכרות בסופר, שזכות הבחירה לא בידן, כי הן נאלצות לצאת לעבודה ולפרנס את הילדים שלא יפגשו בשובם מבית הספר, עם שניצל חם.
הכנס השני היה מזמן מעבר לשיח הזה. שם הוגדרה המטרה באופן מאוד ברור: שינוי דמוגרפי.
51% מכוח העבודה הן נשים
13% בלבד מגיעות לעמדות בכירות
4% בלבד מנהלות את הארגון
לא חשוב אם את דוגלת באפליה מתקנת או נגד בחירתך לדירקטוריון על תקן משבצת האישה, את צריכה להיות שם, כדי שתוכלי להציע ולהשפיע במינוי נשים נוספות. ככל שיהיו עוד כמוך בשכבה הניהולית, תרגישי נוח יותר, וסטטיסטית הסיכוי של אחת כמוך להתמנות לתפקיד הבכיר הבא, יגדל.
הקצב בו מתרחשים הדברים מסביבנו מאלץ אותנו לנקוט בצעדים הרבה יותר דרמטיים ונועזים, שאינם אופייניים לרוב לנשים. מייסדת Upward ליסה לאמברט סיפרה על כמה דוגמאות:
מחקר הראה שאישה שיש לה 80% מהכישורים לתפקיד מסוים – חושבת כמובן שאיננה מתאימה. חסרים לה 20% כישורים, ולכן היא לא תציע את עצמה לתפקיד. גבר שיש לו אותם כישורים, משוכנע שהוא מתאים לגמרי ואת החסר כבר ישלים בדרך.
רשת הקשרים של גברים הרבה יותר ממוקדת, החברים הם גם הקולגות וגם שותפים עסקיים, וגם קבוצת הכדורסל, שלא להזכיר את הטייסת. אצל נשים יש שתי רשתות קשרים נפרדות, האחת מקצועית, בה הרוב המוחלט הוא גברים, והאחת חברתית, שם תמצאו את החברות שמגניבים איתן כוס קפה אחת לשבוע, האמהות של הכיתה וכו’.
הפתרון, לדבריה, הוא יצירת קהילה. קהילה שמטרתה למנף קשרים וידע, על מנת לייצר מהר ככל האפשר קבוצת נטוורקינג איכותית שעניינה ליצור שינוי דמוגרפי באמצעות ידע: מי יודעת מה? ומי מכירה את מי? זו התכלית, במטרה לייצר שכבת נשים משפיעות שתהיה רחבה פי ארבעה מהמצב כיום.
בשלב כלשהו ביקשה המרצה, שתצביע כל מי שרשת הקשרים שלה מונה יותר גברים מנשים. כולן הרימו את היד. הייתי היחידה שרשת הקשרים שלה היתה בעלת מאפיינים גבריים מובהקים. רוב דמוגרפי מוחלט. של נשים. כשיש 420 נשים שהן שותפות שלי, ולכולן יש עוד חברות במפה החברתית וכמובן עוד חברים – אפשר להגיע לכל אחד ולכל מקום.
הגיע הזמן שנשים יצרו מרכזי כוח עסקיים, שתכליתם לייצר כסף. את הכסף הזה הן יוכלו להשקיע, אם הן רוצות, בזהירות, ברעיונות שאולי לא מגלמים אקזיט ענק אבל לפחות – לא פחות חשוב – לא יפסידו. הן יוכלו גם להשקיע בחלום הגדול הבא ולשרוף את הכסף במהירות החביבה על הקולגות מההייטק. הן יוכלו לתרום את הכסף, הן יוכלו לצבור אותו על ידי כך שישימו קץ למצעד המשכורות המופרכות שהמציאו המנהלים הגברים, הן יוכלו אפילו לקנות ולשחד את ראש הממשלה הבא ולכפות עליו הסכם מדיני. כל מה שעושים הגברים יוכלו גם הנשים, לו יהיה בידיהן הכוח.
blog
קבלי את הבלוג ועוד הפתעות אליך למייל
הרשמי לעדכוניםשנה טובה
המתחזים – סרט הבלהות של CO.CO
דיווח שותפות רבעון ראשון 2022
פברואר האיום
חדש בחנותלחנות
חצאית VIOLET 25 מרלו
חצאית VIOLET 25 חום
חצאית VIOLET 25 אפור
חצאית VIOLET 25 שחור
ג’ינס CARLO 25 ג’ינס כחול בהיר
ג’ינס CARLO 25 ג’ינס שחור
ג’ינס CARLO 25 ג’ינס כחול
סריג DARLING חום