לקיץ חוקים משלו. משמפציע הצלזיוס מעל 25 מעלות, אנו חשות אל הבגדים הנכונים שיצילונו מידיו. בגדים העשויים מחומרים טבעיים… נושמים.. אווריריים… שלא מתקמטים… אופס, אז זהו, שאין בדים כאלו שגם ירגישו נעים על הגוף.

באופנה, כמו בחיים הכל עניין של פשרות. וככל שדעתנו מוצקה יותר, נסיוננו רב יותר ותחושותינו הסובייקטיביות לחלוטין מבוססות יותר, כך גם הקושי להתפשר רב יותר.

בדים טבעיים מתקמטים. כך ברא אותם הטבע. בדים סינטתיים פחות. כך בראה אותם המכונה. זה לא שהטכנולוגיה נמנעת מלספק פתרונות אין ספור לבעיית הקימוט. חולצות כותנה שלבשו גברים למשרד היו המוטיבציה העיקרית, כי הנחת הבסיס היתה שנשים נולדו עם גן גיהוץ מובנה. כמו גם גן הבישול, הניקיון, הסדר, הטיפול בילדים ושאר מטלות.

חברת BROOKS BROTHERS  האמריקאית הרחיבה את האימפריה בעזרת הפיתוח הייחודי שלה לחולצות כותנה בלתי קמיטות. אלא שהלא מתקמט הזה נוצר בעזרת תהליך של ציפוי הסיבים בחומר כימי שסופו שגם אינו נושם.

הקדמה הטכנולוגית לשמחתנו, מספקת יותר ויותר חומרי גלם סינטתיים באיכות גבוהה, בעלי תכונות דומות לאלו של בדים טבעיים. את הסיבים מן הצומח כמו פשתן, כותנה, משי ותערובות ויסקוזה, היא בעיקר מערבבת עם חומרים אחרים, כמו ניילון או לייקרה, שיקנו להם את הקפיציות הנדרשת על מנת להמנע מהקמטוטים הטורדניים.

להלן מספר טיפים שיאפשרו לצלוח את הפרדוקס שבין התשוקה להופעה מגוהצת למשעי וצמצום המאמץ להשיג אותה.

  1. מגהץ אדים משובח – זה הפתרון האפקטיבי ביותר כנראה. השקעה כבדה חד פעמית, שמספקת תוצאות טובות בקלות ובמהירות. החסרון – עדיין לא המציאו את המכשיר שמגהץ לבד ומקפל את עצמו חזרה למקום.
  2. תוכניות ייעודיות במייבש – כנראה  שיש תוכנית “אל קמט” שמזרימה אויר קר בסיום הייבוש, או תוכנית שנקראת “קריס קרוס” שמשנה את כיוון הסיבוב במייבש. החסרון – מייבשים כידוע תורמים לנזק האקולוגי ובנוסף צריך לקרוא היטב את חוברת ההדרכה, ולהאמין בלב שלם שמה שכתוב, אמת היא. גם אם למראית עין הבגדים יוצאים מקומטים.
  3. הכנסת המקומטים הסרבנים למייבש לזמן קצר יחד עם קוביית קרח. החסרון – אין לי מושג, קראתי אך טרם הספיקותי לנסות.
  4. תליית הבגד באמבטיה בזמן מקלחת חמה במיוחד – זה עובד, לפחות באופן חלקי. החסרון – יותר כמו פתרון דחק לעת מצוא מאשר שיטה סדורה.
  5. למסור לגיהוץ בחוץ (ואם כבר גם לכביסה, או ניקוי יבש) – החסרון – דורש מעט תכנון מראש וקצת יקר. אבל גם גנן לגינה ומנקה לבית לא באים בחינם.
  6. לעשות חלוקה מחדש של מטלות הבית ולהשאיר את הגיהוץ תחת אחריותו של בן הזוג.  החסרון – יש מצב שהחולצות הלבנות תגענה קצת אפורות או חרוכות, אבל הרי אין נצחון בלי הקרבה.
  7. איתרע מזלך והגיהוץ נשאר מנת חלקך? – תזרמי. עונת המונדיאל החלה, פתחי מגהץ בסלון בעת משחק הפתיחה, הקשיבי לצהלות השמחה והפרשנויות המחכימות על סיכויי הנצחון של אלמונית וההלם המוחלט על כך שפלמונית לא עלתה אפילו (איטליה, לראשונה מזה 60 שנה).

תתחדשי!

100% פשתן | ז׳קט KARMA

100% פשתן | שמלת TAI

100% כותנה | חצאית HOPE

100% ויסקוזה | שמלת ANGELA

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן