כולם עסוקים בסיכומי סוף השנה אבל בענף האופנה – מי שנשאר לעמוד על הרגליים, כבר עסוק עד מעל הראש בשנה הבאה, בעונה הבאה, בדגם הבא. אז מה אנחנו מתכננות לכן?

סוף השנה מתקרב ובענף האופנה אין רגע דל. בתחילת השנה היה נדמה שהענף מתייצב לאחר החבטות שספג מכל עבר. ואכן שני הרבעונים הראשונים של 2019 היו מצויינים ב CO.CO וקיפלו בחובם הבטחה לשנה נפלאה, עם צמיחה של 50% במכירות בדומה לשנת 2018. אלא שבחודש יולי השתנתה המגמה והענף כולו נכנס לקפאון עסקי, תוך שאנו מתבשרים על רשתות ומותגים שהגיעו לסוף דרכם.  

בין אם זה בעקבות טיסות הלואוקוסט שהפכו את החופשות בחו”ל למסע קניות מזורז בניחוח אירופאי, ובין אם זה החורף שמתחיל בסוף העונה, שנת 2019 היא עוד שנה מאתגרת עסקית. 

אבל, אפילו בשנה קשה כזו, CO.CO השיגה צמיחה של 20% במחזור המכירות. 

זקני הענף אומרים לנו שזהו הישג מדהים, בעיקר לאור העובדה שהחברה מקפידה להתנהל לאור ערכים חברתיים, שמאתגרים מאוד בפן העסקי. 

נקודת האור של ענף האופנה היא שנראה שסוף סוף הכירו הצרכנים בנזק הסביבתי הכלכלי והחברתי האדיר שהסבו לעולם רשתות האופנה המהירה על המחירים הזולים ועודפי הייצור שלהן. 

השיח הציבורי השתנה, וברור לכל שיש צורך בשינוי השיטה. כמויות עתק של בגדים במחירי רצפה ואיכות ירודה – אאוט, ואופנה בת קיימא – אין. כן, לאחר שבע שנים בהן לא הבינו רבים מהצרכנים והמשקיעים מה הקשר בין אופנה, איכות סביבה וצדק חברתי, השנה זה סוף סוף קורה. אנחנו בטרנד!

כפי שחרוט בחזוננו, אנחנו משתדלות להימנע מייצור עודף וגם השנה הצלחנו לעמוד ביעד של 5% עודפים בהשוואה ל 25% עודפים במותגים אחרים. הפחתת הייצור היא הפתרון המיידי הפרקטי היחיד למטרד הסביבתי שנוצר מפסולת הטקסטיל המצטברת.
מסיבת החלפות בגדים זה נחמד, למחזר זה יפה, אבל כל אלו פותרים 15% בלבד מהבעיה. מכיוון שתעשיית האופנה היא הכלכלה הרביעית בגודלה בעולם, ומפרנסת הרבה מאוד עובדות ועובדים, החברה המערבית צריכה לרצות, שהיא תמשיך להתפתח ולהתחזק. אלא שעליה לאמץ שיטות עבודה ופתרונות חדשניים.

את מעט העודפים ששנשארו וקניתן המרנו לתרומה לקהילה בסך 10,000 ש”ח שתוענק השנה לעמותת בית השאנטי. העמותה נתמכת ע”י הקרן שהשקיעה בנו 2B COMMUNITY (שנאמר: נתנו – יקבלו!) העמותה יוצאת במסע גיוס נרחב כדי להקים בית נוסף בירושלים, מוזמנות להצטרף ולתרום גם.

בשנה הקרובה, יותר מתמיד, אנחנו זקוקות לכן כלקוחות נאמנות, וכמשקיעות שמסייעות לנו במימון הפעילות, כדי שנמשיך, נעלה ונגשים. (ככל שזה תלוי בנו, עלה נעלה!)

אז אחרי שסיכמנו את השנה החולפת, בואו נפליג בתוכניות לשנה הבאה. אחרי הכל, צריך להתחמש באנרגיות טובות ואור גדול בלב, כדי להמשיך לגדול ולהתרחב! 

השינוי המשמח הראשון יגע בגף העיצוב:

כבר הרבה זמן שהשותפות מבקשות להתחשב בבנות שלהן ומבקשות שנייצר דגמים במידות קטנות יותר וברוח משוחררת… מאידך מגיעות אלינו תדיר, גם בקשות למידות גדולות יותר. מנעד המידות והטעמים מאלץ אותנו למצוא פתרון יצירתי, ולכן, כמו פוליטיקאיות ותיקות, בקיץ הקרוב, אנחנו מתכוונות לעשות גם וגם.
חלק מהדגמים יתכווננו למידות קטנות יותר, חלקם יותאמו למידות נדיבות. 

מורכבות הייצור לא מאפשרת טכנית לייצר את שלל הדגמים ממידה קטנה מאוד עד מידה גדולה מאוד, למרות הרצון לרצות את כל הלקוחות. 

לאביב התחלנו לקבץ בדי פשתן חלקים ומפוספסים, אריגי כותנה מגוונים, בדי סריג לקולקציית טישירטים רחבה שתנוע מהים עד ערב החג, וגם שלל המכנסיים, מהג’ינס עד המחוייטים למשרד כבר על האש. 

ננסה להגיש לכן חליפות מכנסיים קלות, שמלות אורזות לצד שמלות קלילות, חולצות כפתורים מחוייטות או רפויות, טישירטס מעוצבות ועוד.

רוב הלקוחות שלנו רוכשות אצלנו מדי עונה פריטים חדשים שיחד עם דגמי העונות הקודמות בונים מלתחה מתגלגלת, כזו שהפריטים בה משלימים זה את זה. אין תענוג גדול יותר מלראות אאוטפיט מושלם שמורכב מהלהיט של חורף 16, המעיל המשובץ מחורף 17 והגולף מבציר 19. בסופו של דבר גם בגדים, כמו אוכל, כמו חופשה, כמו ספר טוב, הם תענוג לנשמה. כל עוד שומרים על מידתיות.

את כל הדגמים תפגשו כמובן לראשונה במהלך החודשים הקרובים בימי שלישי, במסגרת ה PREORDER. שיטת המכירה המוקדמת הזו, הביאה רבות מהלקוחות להתיידד עם האתר ולרכוש אונליין, לראשונה בחייהן. וכך, בעוד אתרי הקניות משקיעים את מירב המשאבים בפיתוח אמצעי שיגור במהירות האור, CO.CO משקיעה ב SLOW FASHION וראו זה פלא, אף לקוחה לא מסתובבת עירומה בפרהסיה, או כוססת ציפורניים כי הסריג שהזמינה בושש להגיע. הסבלנות, האיפוק, ההבנה שהציפייה מסייעת לצמצום עודפי הייצור, תרמה לצמיחה של כ 50% במכירות האתר.

החיזוק השני שמתוכנן הוא המשך הרחבת רשת החנויות הביתיות שלנו. פתחנו את השואורו התשיעי בנובמבר בקרית טבעון, ומי מכן שאוהבת אנשים ורוצה להתערבב בענף האופנה בלי סיכונים מיותרים, זו ההזדמנות! 

שנת 2020 מעוררת תקוה, משגשגת, וערכית לשלל הלקוחות ו ל 1340 השותפות שלנו.

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן