הדיון על דימוי הגוף מסרב לרדת מהכותרות. לאחרונה התווסף לו הדיון על מידות הבגדים, שאינן זהות בין מותג למותג. הנה כמה עובדות מאחורי הקלעים של התעשיה שיעזרו לפוגג קונספירציות צדקניות ולהבין למה זה קורה.

מידה 36 היא רק מספר – למותג יש לרוב סגנון, קווים (מעוצבים) לדמותו, לקוחות שחובבות את טעמו וכוונות להתפתח. זהו הבסיס לפעילות התפעולית והמסחרית של כל מותג. הקולקציה הראשונה שמי ישורנה, היא החוליה הראשונה בשרשרת. כל השאר הסטוריה. ואבולוציה. 

בבואם לעצב את הקולקציה החדשה,  המעצבים מתבוננים לאחור על מנת ללמוד מהצלחות העבר ולא פחות מכשלונות העבר. לכולם יש כמה כאלו מפוארים במיוחד. ב CO.CO למשל אנחנו זוכרות בכאב את חולצות המעטפת שהיו עשויות מבד קרפ שיפון ויסקוזה משובח, שעלה כמו מטיל זהב ושקל כמו אחד כזה. דגם מופלא שכל אחת מהמייסדות מיהרה לרכוש לעצמה פריט, ובזה זה נגמר. משאר הפריטים נפרדנו ב 90% הנחה ועצבונות הרבה.

על בסיס הדגם הזה פיתחנו את שאר דגמי המעטפת. הצרנו, הארכנו, העמקנו, פישטנו ורשמנו הערות לתדמנית שפיתחה את הגיזרה החדשה ותפרה אותה מבד שונה. הדגם החדש מפותח תמיד במידה הקטנה, והיא הבסיס להגדלות של המידות הבאות. המידה הקטנה של CO.CO שקוראים לה 36 אינה דומה למידה הקטנה של CHANNEL שאינה דומה למידה 36 של OLD NAVY. היא בסך הכל נקודת ייחוס של המותג למנעד מידותיו.

בעבר, בעולם הקודם, כשהיו רק 2 עונות בשנה ואנשים לבשו חליפות לעבודה , נהגו היצרנים כולם להשתמש בשיטה אחידה להגדלות ופיתוח דגמים, הלא היא שיטת מילר. היום, כשהשיטה השלטת היא מהר ובזול, כל מותג מפתח את מידרג המידות שלו, בהתאם לממוצע הלקוחות שלו.  

דוגמנית זה מקצוע – הדגם הראשון שעושים כאמור, הוא לרוב במידה הקטנה ביותר. עלות הפיתוח והתפירה של דגם יחיד שכזה היא כ 1000 ש”ח , ומרגע זה מתחיל המרוץ להביאו למדף. וכך הגענו לשלב צילום הקולקציה. המותג הקטן אוסף את הפריטים, מתארגן על צלמת, מאפרת, מעצבת שיער, סטייליסטית וכמובן דוגמנית. עלות כוללת של יום צילום נעה סביב 7000 ש”ח בתקופת הצנע. אפשר להבין אם כך מדוע יש צורך במיקסום התוצאות של היום היקר הזה. זה אומר שצריך דוגמנית סופר מקצועית שיודעת לתקתק 50 מערכות לבוש ב 8 שעות צילום ולחייך במערכה ה 30 כאילו זה עתה לגמה קוקטייל מרענן בבית הקפה הקריר בשדרה.

Photo by Daria Sheveleva on Unsplash

נשים אמיתיותמשמח מאוד שהגוף הנשי על גדליו וצורותיו השונים קיבל לגיטימציה, הן חברתית והן מסחרית. אלא שאין צורך שאישורו של האחד יבטל את האחר. “נשים אמיתיות” אינן בהכרח קבוצה הומוגנית בעלת טעם זהה וצרכים דומים. בעיקר מכיוון שהן הופכות לאמיתיות בבגרותן, לאחר שהספיקו לפתח אישיות וטעם ודעה. ואם להשתמש בפראפרזה על הניסוח האייקוני של טולסטוי ב”אנה קרנינה” יתכן שיש מי שחושבים שכל הנשים דומות זו לזו. אך הנשים האמיתיות – אמיתיות הן כל אחת על פי דרכה.
נשאלת אם כן השאלה איך אפשר לבטא את הגיוון האנושי מבלי לפשוט רגל, או להגיע חלילה עם קולקציית הקיץ לאמצע הסתיו. החברות הגדולות יכולות לתקצב את שכפול הקולקציה למידה נוספת. מותגים אחרים יכולים לטפטף צילומים של דוגמניות במידות נוספות לאחר שמגיעה הקולקציה למכירה על כל מידותיה. ב CO.CO התלבטנו ארוכות איך לצלוח את הסוגיה הזו באופן אותנטי, שמתאים למידותינו ותואם לערכים, מבלי להכנע לקלישאות וטרנדים רק כי הם שם. הפתרון נמצא לנו לגמרי במקרה, ביום צילום השותפות הראשון. בשני התחדדנו ובשלישי פיצחנו את השיטה.
לצלם את השותפות לקטלוג היתה חוויה נהדרת, מחברת, מדויקת ומתאימה לערכי המיזם כמו….נו… איך אומרים את זה בספרדית של קיבוץ מפלסים?…. como tuches y calzoncillos 
(בעברית לעולם זה ישמע פחות – כמו טוסיק ותחתונים)

Cover photo by Jennifer Burk on Unsplash

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן