שותפות נכבדות, שותפים יקרים,

בצירוף מקרים סמלי התחברו השנה יום העצמאות וסיומו של הרבעון הראשון לשנת 2021.
באופן מסורתי הרבעון הראשון הוא המאתגר ביותר בשנה, כתוצאה מעונת חורף קצרצרה שמתחילה בשרב נובמבר ומסתיימת כעבור חודשיים במתקפת הנחות חיסול החורף, כאילו הגולף השחור לא יישלף מהארון לעולם. 
בשנה החולפת הרבעון הראשון היה קשה שבעתיים. אי הוודאות היתה מטלטלת וככל שנקפו הימים היה ברור שהשרידות הכלכלית אינה ענין של מה בכך.
לא פשוט להיות עצמאיות ולהחזיק עסק חי ובועט.

עסק עצמאי קטן תלוי לחלוטין בהכנסות ממכירות, ויכולות המימון והמינוף של עסק כזה, מוגבלות למקורות מימון עצמיים (מה שנקרא להביא כסף מהבית), או לטוב ליבו של הבנק. (ספוילר – הבנק לא אוהב עסקים קטנים שלוקחים הלוואות קטנות. הוא מעדיף עסקים גדולים, שלוקחים הלוואות גדולות, שלפעמים נמחקות כחוב אבוד כי לא מחזירים אותן. תשאלו את תשובה ופישמן).
אין משמח יותר מאשר לחגוג את הצלחתנו להישאר עסק עצמאי דווקא ביום העצמאות.

 מכירות – הרבעון הראשון הסתיים עם עליה של 80% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל 2020. קולקציית החורף המגוונת נמכרה עד לחודש האחרון ובמקביל זרמה לאתר ולחנויות קולקציית האביב שאיפשרה ללקוחות להתחדש בפריטים בתחילת העונה. השילוב של צריכה מקומית חזקה כתוצאה מהסגר העולמי והיערכות מתאימה מבחינת המגוון והמלאי, הן הסיבות העיקריות להצלחה המסחררת של הרבעון. נאחל לעצמנו שהמגמה תימשך.

חנויות – חנות הדגל בתל אביב וחנות האאוטלט ברחובות סבלו מהסגרים לא מעט. המכירות בחנויות הפיזיות ירדו בכ-7% בהשוואה לשנה שעברה. מאחר שסגרנו את החנות בקניון כפר סבא רק ברבעון השלישי בשנה החולפת, הרי שבסך הכל המכירות בחנויות הפיזיות משביעות רצון.

החנויות הביתיות – המודל הקהילתי הייחודי שלנו שמבוסס על הכרות ושירות מקומיים ממשיך להתרחב. ברבעון הראשון של 2021 לא נפתח שואורום חדש (אבל באפריל כבר פתחנו בראש העין!)
סה”כ צמחו המכירות בחנויות הביתיות ברבעון הראשון ב 222% בהשוואה לרבעון המקביל ב 2020, הרבעון בו העולם שקט באחת.
את הצלחתם של השואורומים  ניתן כמובן לזקוף לזכות המודל הגמיש שעיקרו קשר בין אישי ומפגשים אינטימיים. אבל האמת היא שההצלחה תלויה כמעט אך ורק בקישורים החברתיים, בטעם המשובח ובכישורי הייעוץ והשרות המופלאים של צוות השואורומריות.

האתר – ממשיך לייצר הזמנות למכביר, ואנו שוקדים על שיפורו כל הזמן. יש עוד הרבה מה לעשות,  אבל נמשיך לעשות זאת בקצב שלנו ובאחריות. ברבעון הראשון צמחו המכירות בערוץ הדיגיטלי ב 257% בהשוואה לרבעון המקביל והיוו 34% מסך המכירות.
זהו נתח משמעותי שמביא אותנו לאיזון הרצוי בין אונליין לאופליין. שירות הלקוחות האישי מייצר את תחושת הקירבה והנוחות שאנו שואפות לתת ללקוחות והראיה היא כמובן מיילים אישיים בנוסח – “הי קוקו, אני רוצה לרכוש שתי שמלות אשמח אם תתקשרו, ר.ס.”
לצד התייעצויות בנושא מידות, בדים או גזרות, הכל בסגנון חופשי כיאות למכרות מכבר הימים.
אנחנו גאות בפעילות הדיגיטלית שמהווה את השער הראשון למותג דרכו מגלות את המותג עוד ועוד לקוחות חדשות.

 PreOrderממשיך לשמש מנוע צמיחה למכירות אבל יותר חשוב – מאפשר לנווט את ספינת הייצור והמלאי מבלי לצבור עודפים מיותרים. שרשרת האספקה העולמית השתבשה בשנה החולפת בעקבות הסגרים השונים במדינות השונות.
הדבר מקשה כמובן על תיפעול מיטבי של הייצור והשלמת המלאים. מאידך, זוהי שעת מבחן גם למודל חיזוי הביקוש שלנו.
מספר הזמנות ה PREORDER הכפיל עצמו כמו כלל ההזמנות באתר ושמר על כוחו בנתח ההזמנות באחוזים.

שותפות – ברבעון הראשון הצטרפו אלינו 63 שותפות חדשות ואנו מונות היום 1590 שותפות ושותפים.
אם בתחילת הדרך הזדקקנו לכן להתניע את הפעילות, להבטיח מכירות ולגייס מימון לפעילות, הרי שכיום המצב התזרימי והתפעולי של החברה יציב ואנחנו בעיקר שמחות בכן על השותפות לדרך. תודה, תודה!

 שיהיה המשך שנה מוצלח, נתראה בדיווח הבא.
יום עצמאות שמח
שלכן,

צפרא פרלמוטר
מנכ”לית

חדש בחנותלחנות

תגובה אחת על הפוסט “עצמאות של עצמאיות

  1. רותי אומר:

    תודה על הדיווח הכל כך חיובי ומשמח. כנראה שאתן עושות את הדברים נכון וזה נהדר. (זה שאני לא השתתפתי ביצירת ההכנסות, זה רק בגללי ולא קשור לקו.קו.).
    לאורך השנה ראיתי יופי של דברים, תמשיכו כך 👏

התגובות סגורות.

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן