בגיל 92, יאיוי קוסאמה היא האומנית החיה המצליחה והמפורסמת ביותר בעולם, התערוכה החדשה שלה אשר מוצגת במוזיאון תל אביב לאומנות היא אירוע אומנותי של פעם בחיים והכרטיסים אלייה עפים כמו לחמניות חמות עם כנפיים. מיליוני נקודות מעטרות את התערוכה ומציגות לנו הזדמנות נהדרת לדבר עליהן, לשים על הנקודה את הספוט מה שנקרא, ובאופן נקודתי יותר, על חמש נקודות מעניינות במיוחד.
(מתנצלת מראש על כל משחקי המילים שהיו ושעתידים לבוא).

נורמה סמולווד – מיס אמריקה של שנת- 1926, הייתה הזוכה הראשונה אי- פעם ממוצא לא לבן. נורמה גדלה והתחנכה בבית אינדיאני ממוצא אחד השבטים הכי גדולים באמריקה – הצ’רוקי. בגיל 17 הצעיר השתתפה בתחרות והצטיינה בכל חלקיה אך בעיקר התרשמו מבחירתה האופנתית ללבוש בגד ים מנוקד לחלק הבריאות והספורט- כן כן זה השם הרשמי של תצוגת בגדי הים (תשאירו את זה לאמריקאים למצוא תירוץ להסתכל על נשים צועדות על במה בעירום חלקי). אמנם זה לא ניכר במיוחד מהתמונה (בעיקר כי קשה להסיר עיניים מהשיער) אבל בגד הים שנורמה לבשה לא היה טריוויאלי כלל וכלל והיווה הצהרה אופנתית של ממש. 

מרלין מונרו – מנקודת החן שאיפיינה אותה כל-כך עד הנקודות הרבות אותן לבשה, מרלין מונרו היא התגלמות החינניות שיש לנקודות להציע. מהסרטים בהם שיחקה ועד לחייה הפרטיים (עד כמה שהם היו באמת פרטיים), ההדפס ניקד את מלתחתה של מרלין. בין המוכרות בנקודותיה של מרלין ניתן למצוא מטרייה אדומה אחת עם המון מזל שכיכבה בסשן צילומים על חוף הים, שמלה לבנה עם נקודות שחורות אותה לבשה בסרט  ‘חטא על סף ביתך’ והפכה לאחת הגזרות הנמכרות ביותר באותה השנה, וכך גם שמלת הנקודות בצבע תכלת שלבשה לצילומים פרטיים שלה ושל בעלה ארתור מילר כשנתיים לאחר מכן, לא בכדי. מראה הנקודות שיווה למרלין את מראה הילדה-הטובה-מהדלת-ממול, תבנית בה השתוקקה להיות.

פרינס – בואו ניקח רגע להעריך כמה מדויק הלוק הזה של פרינס. עכשיו אחרי שההערכות חולקו והכפיים נמחאו בואו ניקח עוד רגע בכדי לדבר על הלוק המדויק. הבחירה בקלאסיות של השחור לבן והמשחק שביניהם נותנים טון אלגנטי למראה שבקלות יכול היה ליפול למקומות מצועצעים. לפרינס היו כמה פריטי נקודות במלתחה ביניהם שיחק והתאים מהופעה להופעה. הגיזרה, הניגודיות והמגניבות הכללית נושאות יחדיו טוטאל לוק נקודות באופן נונשלנטי לחלוטין- מה שנקרא קלאס באפס מאמץ. מראה לנו איך עושים את זה נכון- glam slam 

קייט מידלטון – קתרין אליזבת מידלטון, הדוכסית של קיימברידג’, המלכה לעתיד של אנגליה ואם הדרקונים. ביום קיץ חמים ב- 2013, השתנקויות נשמעו לכל עבר כאשר יצאה מידלטון מבית החולים ובזרועתיה בנה הראשון ג’ורג’ שזה עתה נולד. ההתפעלות לא נרשמה חלילה מחמידותו של התינוק, כי אם מן העובדה הלא נתפסת שבטנה של האם לא שטוחה! הדוכסית לבשה שמלה פשוטה בצבע תכלת מעוטרת נקודות לבנות, ללא כל ניסיון להסתיר את העובדה שזה עתה ילדה. כך בעזרת שמלה אחת ובלי הרבה מילים, הציבה הדוכסית עובדה- אחרי לידה יש בטן, תתמודדו. נקודה. (הבנתן?).

ג’ורג’ קלוני – 2013 הייתה כנראה שנה טובה לנקודות ולג’ורג’ים, כי באותה השנה בה נולד הנסיך המוזכר לעיל, גם כיכב ג’ורג קלוני על שער מגזין W לבוש בחליפת נקודות שניקדה לא אחרת מאשר יאיוי קוסאמה. השער עליו מככב קלוני הוא שער האומנות השנתי של המגזין ובמרכזו כתבה אליה נבחרו חמישה אמנים (ומלכת הנקודות, קוסאמה בראשם) ליצור אמנות בעזרת ובהשראת קלוני. בין היצירות ניתן למצוא רישומים, תצלומים, שלט ניאון ושרשור מיילים בין האמנית לקלוני. 
לכל היצירות

ונקודה אחת לסיום, העונה הזו הנקודות הן לא הצהרה אופנתית או טרנד בנסיקה (בניגוד לתקופתה של נורמה סמולווד, לפני כמעט מאה שנים) אך זה ענין זמני בלבד. הן היו וישארו הדפס שפשוט כיף ללבוש. שילוב נהדר בין קלאסיות ומודרניות שמוסיף אלמנט גרפי לכל לוק, ומשתלב בקלות במלתחה. גדולות או קטנות, בשחור לבן או בכל צבע אחר, נקודות הן הדפס על- זמני ותמיד אפשר לסמוך עליהן שיתגמלו את הלוק בקלאס. 

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן