דווקא בשנה כל כך לא ברורה שבה כולנו מאוחדים בפחד אל מול מגפה עולמית ובאותה מידה עסוקים בפילוג הלאומי הקשה בתולדות ההיסטוריה הקצרה שלנו, דווקא עכשיו כל כך חשוב לראות את הטוב והיש בחברה הישראלית.

השנה הזו זיקקה בי את התשוקה ליצוק משמעות נוספת לעשיה העסקית שלי, לחבר בין אנשים ולעשות טוב לחברה ולי. אולי בשל כך היה לי אך טבעי לבחור לעצור את מרוץ החיים והעסקים ולהזמין חברות ולקוחות להצטרף אלי לסיור חברתי. את הסיור רקמתי בעזרת גם וגם לאחר שחזרתי נפעמת מסיור אחר שערכו.

גם וגם הינו עסק חברתי המתמחה בחיבורים בין המגזר החברתי למגזר העסקי. זהו עסק שמספר את סיפורם של העסקים החברתיים והעמותות בישראל, תוך הובלת מסעות מעוררי השראה ושיווק מוצרים המיוצרים או נארזים ע”י אוכלוסיות מיוחדות במטרה להנגישם ולהעלות את המודעות הציבורית לפועלם.

נכון להיום, עדיין אין הגדרה חד ערכית שאפשר להתייחס אליה בנוגע לעסקים חברתיים. בפשטות ניתן לומר, שעסק חברתי הוא גוף שתורם לחברה בדרך כלשהי ומקדם מטרה חברתית או סביבתית באמצעות כלים עסקיים.

כשמדברים על עסק חברתי בהקשר של חברת אופנה זה תמיד מעורר תמיהה. איך אתן עסק חברתי? אני לעיתים נשאלת. התשובה לכך טמונה בהיותנו עסק שמקדם וממנף מטרות חברתיות (תרומה לקהילה, הגבלת שכר בכירים, שוויון הזדמנויות, מימון המונים וכו’) וסביבתיות (צמצום עודפי יצור ושמירה על הסביבה). אך מעבר לאג’נדה החברתית המוכרת של CO.CO, זו הייתה הזדמנות מצוינת לצקת תוכן אישי לשואורום.

השואורום שבכוכב יאיר הפך בשנתיים האחרונות למקום מפגש ובילוי של נשות האזור, ולכן היה אך טבעי שכאשר עלה הרעיון של יציאה לסיור משותף, נרשמה הענות משמחת. הסיור היה מסע אנושי מרחיב לב, שבמהלכו פגשנו אנשים שונים בחברה הישראלית ששיתפו אותנו בסיפורים על קשיים והצלחות. במסע ביקרנו במגוון עסקים חברתיים, כאלה שחרטו על דגלם לקדם מטרות חברתיות באמצעות עסק.

כך לדוגמא הכרנו מבחר עסקים אשר מתמודדים עם אתגרים רבים בהעסקת אנשים עם חסמים תעסוקתיים כמו מגוון עסקים מבית “שכולו טוב”, ביניהם “קפה טוב”, “דנדשה” – חנות בגדי יד שניה ו”סיפור חוזר” – חנות ספרים יד שניה. עוד ביקרנו בכפר תקווה שהוא מעונם של למעלה מ-230 בוגרים עם עיכוב התפתחותי קוגניטיבי או אוטיזם, וכן ביקב טוליפ הנפלא, המעסיק דיירים מכפר תקווה.

אני תוהה אם סיכום כה סכמטי של יום שכזה לא עושה קצת עוול לארוע, שהרי עוצמת החוויה מהדהדים בי כבר שבועות… המסע הזה הוא מסע אל תוך רבדים שונים בחברה הישראלית, כאלה שלא פוגשים יום יום שאולי מוכרים לנו פחות, מסע מלא בכנות ואופטימיות, מסע שהוא אוסף של מפגשים עוצמתיים ומרגשים שמעלים שוב ושוב שאלות כגון: איך אני מכניסה עוד עשיה חברתית לחיי,  לעסק שלי, לחינוך ילדי… איך אני עושה טוב.

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן