חג חנוכה שמח! סופגניות בכל פינה, נרות על אדן החלון וריח השמן באוויר יכולים להעיד רק על דבר אחד- winter is coming. אז אין איך להתחמק מזה יותר, אנחנו בחורף… אבל אותנו החורף לא ישבור, אנחנו לא נשב בבית ונחכה עד שיגיע האביב, לא ולא. אז הכנו לכן ארבע המלצות לפעילויות שוות מאוד מחוץ לבית, והמלצה אחת טעימה ומנחמת, לתוך הבית.

1

חגיגת אורות בגן הבוטני
הגן הבוטני בירושלים מזמין אתכן לחוויה אירופאית מינימום פריז. מעכשיו ועד סוף החודש יפתח מסלול מיוחד במינו שמציג את הגן באור (תרתי משמע) שונה. במסלול תוכלו ליהנות מתאורה מדהימה המוצגת על העצים, השיחים, והאגם- וכל זה בליווי מוסיקה של התזמורת הסימפונית ירושלים. אם כל זה לא מספיק, במהלך השיטוט תוכלו להיתקל בשחקנים ואמנים מחופשים בעודכן נהנות מערמונים קלויים או סנגרייה (שילוב מטורף) מאחד מדוכני האוכל הרבים שפזורים במתחם. מומלץ במיוחד ללכת ל ‘קיר הירוק’ – תופעה ייחודית שבה החלל עוטף אותך בירוק עוצר נשימה, בהחלט עצירת חובה בגן. לכרטיסים>>

2

סיור חג המולד בנצרת
תבלינים, שמן זית ושאוורמה הן רק חלק מהסיבות לצאת לסיור הזה (שאר הסיבות הן כנאפה). הסיור שאורכו שלוש שעות, עובר במקומות הקדושים של העיר המקושטים בשלל אורות צבעוניים ברוח החג.
אין ספק שעל אף האתרים הקדושים והיפים, ההתמקדות העיקרית היא האוכל, ו-וואו כמה אוכל. משקאות חג מסורתיים, כנאפה, פטאייר (שאם טרם טעמתן אז הגיע הזמן), תבלינים ופחמימות כיד המלך- כל מה שצריך בשביל יום חורף נהדר. סיור נהדר למשפחות וקבוצות חברים שאוהבים לאכול יחד ועל הדרך להצטלם עם סנטה.
שימו לב שסיורי חג המולד מבוקשים מאוד וכדאי להזמין כרטיסים מראש- לכרטיים ופרטים נוספים>>

3

חורשת הארבעים
במרומי הכרמל גדלה לה בשקט כבר מאות שנים חורשת אלונים עתיקה, האגדה הדרוזית מספרת שמידי שנה מתכנסים בה ארבעים אבות העולם הבא ומחליטים מה יקרה בשנה שעתידה לבוא. החורשה מלאה עשרות אלונים עתיקים, אך גם (וחשוב לא פחות) נרקיסים. מלך הביצה רובץ בקהילות מרשימות במיוחד בחורשה ודצמבר זה בדיוק הזמן לצפות ולהריח את הפרח הקסום. אחרי שהתפעלתן מהנרקיסים המעלפים תוכלו להמשיך בשביל לאחו ולעצור לפיקניק למרגלות הבאר העתיקה, להנות מהשמיים וכמובן להשאיר נקי אחריכן. בסוף המסלול (או תחילתו, תלוי איך מסתכלות) נמצא פארק ‘דרך דורות’- פרויקט הצלה ייחודי שמאגד מבנים עתיקים מרחבי הארץ ודרכו תוכלו להיחשף לצורות בנייה יחודיות בארץ מתקופות שונות במשך אלפי שנים. המסלול מעגלי, קליל, ומתאים מאוד למשפחות כך שחוץ ממים אוכל ושוקולד לא צריך להביא דבר. הגעה- חורשת הארבעים בוייז.

4

סדנת הנדיוומן
עיריית תל אביב מציעה במהלך החודש, שלושה מפגשים בעלות סמלית בהם תלמדי איך לעשות דברים בבית לבד לגמרי. את המפגשים תעביר יולי ימין, המקימה של מיזם ‘עשי זאת בעצמך’- מיזם חברתי שמטרתו להנגיש ידע על עבודות תחזוקה ביתיות. במפגשים תוכלי ללמוד לתקן ולהתקין דברים פשוטים בבית (כאלו שלא דורשים בעלי מקצוע) כמו להתקין מדף או איך לא לפחד מכלי עבודה… מומלץ לכל מי שנמאס לה לבקש עזרה כל פעם שצריך לתקוע מסמר (אני לדוגמא). לפרטים נוספים והרשמה>>

5

לאכול מרק
מי מכן ששמה לב וודאי הבחינה שכבר אין ממש אור יום והכפור והאופל עוטפים אותנו (להוציא ימים בהם יש שרב וחום של אוגוסט). אז הכנתי מרק כי למרות שאני רווקה בלי ילדים אני עדיין אישה טובה וכשקר מכינים מרק זה כתוב בתנ”ך, ובתכלס מרק ירקות זה תירוץ בשבילי לאכול שמיר (עשב נפלא ומי שלא מסכים טועה). את המתכון למרק העשיר והמנחם כתבה אורלי פלאי ברונשטיין והוא באמת כל מה שטוב בחורף בקערה. ממליצה לשים יותר שמיר ממה שכתוב במתכון אם אתן יודעות מה טוב לכן. למתכון>>

 

חג שמח, מכולנו כאן ב-CO.CO

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן