שותפות נכבדות, שותפים יקרים,

העסקים הקמעונאיים מנסים לחזור למסלול אחרי טרפת החגים, שגעת החופשים והכאוס שתקף את שרשראות האספקה בעולם בעקבות הקורונה. לכאורה העולם חוזר לתפקד אחרי שנתיים של חוסר וודאות, אבל באופן משונה הכל השתבש. בארץ, המתפרות חזרו לעבוד אך המחסור בכח אדם מיומן מעכב את אספקות הסחורה. סין, מפעל הייצור של העולם כולו, לא מצליחה לעמוד בביקושים עקב המחסור באנרגיה, בעובדים ובחומרי גלם.

זה משפיע על מכירות האייפון 13 והג’ינסים של CO.CO באותה מידה.

המחסור החמור באוניות, טיסות ואמצעי שינוע, הביא לעליית מחירי ההובלה ולהתארכות זמני האספקה, כך שזה לא בלתי סביר שלקוחות יגלו שמכנסי הקורדרוי שהוזמנו לחמם את החורף, יהיו הלהיט של הקיץ הבא, ושמלות הסאטן שהוזמנו לקיץ  יתגלו כלוק הלוהט של החורף, כי את הכי יפה כשקר לך.
ענף האופנה העולמי רוחש תזוזות בעקבות כל אלו, והדאגה הגדולה היא מתוצאות הרבעון הרביעי של השנה שמהווה באופן מסורתי יותר מ-40% מההכנסות השנתיות של הקמעונאיים בעולם. המכירות החזקות בסוף השנה נובעות מהנחות גדולות שניתכות על הלקוחות כגשמי ברכה בחגי נובמבר, אלא שהשנה המותגים יתקשו מאוד לעמוד בהנחות הללו, עקב עליות המחירים בכל היבט שהוא.

יתכן וזו הזדמנות פז עבור החברה האנושית, לשבור את מעגל הקסמים השיווקי המעוות, שבנוי על סיילים. המרוץ לתחתית אף פעם לא הביא עמו חסד לעולם או התרוממות נפש לפרט.

ועד שנתקן את העולם, הבה נתמקד בדיווח הרלוונטי.
הרבעון השלישי של השנה חלש באופן מסורתי בהשוואה לזה שלפניו ולזה שאחריו. הצירוף של חופשת הקיץ, ילדים בבית וחגי תשרי כנראה קצת מכבה את התשוקה להשתלח בארון ולחדש את המלתחה. יחסית לקיץ שעבר, לקוחות בילו בחו”ל הרבה יותר, אבל למרות זאת הצלחנו לשמר את המגמה החיובית מתחילת השנה, ולהמשיך ולחזק את האיתנות העסקית של CO.CO.
טוב שגם בקיץ צריך להתלבש…

 מכירות – הרבעון השלישי הסתיים עם עליה של 10% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל 2020. השנה, בשונה משנים קודמות, חגי תשרי התרכזו כולם בחודש ספטמבר, מה שהותיר לעסקים מעט מאוד ימי מכירה ולעובדים הרבה ימי חופש.
מבחינה עסקית, זה לא באמת משנה מתי נופלים החגים, אבל מבחינה אופנתית, היה קצת חבל להפסיד חודש של סתיו. אחרי הכל זו עונה כל כך רומנטית, שמצטלמת כל כך יפה…

החנויות הביתיות – המודל הקהילתי הייחודי שלנו ממשיך להתרחב. לאחר שפתחנו ברבעון הקודם שואורום חדש בראש העין, פתחנו ביולי חנות ביתית חדשה בנס ציונה, וסגרנו את החנות במיתר.

ברבעון השלישי ירדו המכירות בחנויות הביתיות  ב-7% בהשוואה לרבעון המקביל ב 2020.

שואורום מצליח דורש שילוב של מיקום, אישיות כובשת ויכולת עסקית. אנחנו מעוניינות לפתוח שואורומים נוספים אבל המשימה למצוא את האחת מבין שלל הפונות, מרגישה לפעמים מורכבת לא פחות מלמצוא את האחד בטינדר…

האתר – אתר מכירות דורש תחזוקה גבוהה ועדכונים רבים בשוטף. הפעילות שהאתר מניב היא תוצאה ישירה של מגוון המוצרים, נוחות השימוש בו והאסתטיקה שהוא משדר. ברבעון 3 התמקדנו בעדכון מהותי של גרסת האתר מבחינה טכנית, פעולה שתמיד גוררת עימה (אבל לא הפעם) תקלות, הפתעות והתקפי לב. העדכון עבר בצורה חלקה ומכירות האתר ברבעון השלישי צמחו ב 30% בהשוואה לתקופה המקבילה. בסך הכל מהוות מכירות האתר 24% מסך מכירות המותג.

 PREORDER ממשיך להניב ולסקרן ובסך הכל, למרות שיבושי האספקה המשיך לזרום כסדרו. הפאזל הזה שמשלב שיקולי עונה, זמני אספקה, צילום, פיתוח וייצור  נעשה מורכב מעונה לעונה. בעזרת צוות העיצוב המורחב אנחנו משתדלות לתזמר את זרימת הקולקציה ללא תקלות, אבל גם אצלנו לפעמים החצוצרן מתבלבל וקורה שדגם אחד מתעכב בעוד אחר מקדים בלי שום הסבר.
כל עוד הלקוחות מקבלות בהבנה את האיחורים (המעטים!!) הבלתי צפויים, הכל טוב.

שותפות – ברבעון השלישי הצטרפו  אלינו 72 שותפות חדשות ואנו מונות היום 1842 שותפות ושותפים. השותפות מהוות כ-10% מהלקוחות שלנו. הן נהנות מהנחות מתמשכות גם כשסיימו לממש את תקציבן, והחברה נהנית מתזרים מזומנים יציב. בזכות השותפות יכולנו לוותר על הלוואות מהבנק, ולהביא את המותג ליציבות פיננסית. זה לא דבר של מה בכך. בעוד שחברות ענק יכולות לגייס השקעות ולשרוף מזומנים מבלי להתעמק בזוטות של רווח, הרי שעל חברה קטנטנה כשלנו (בעצם צמחנו לקטנה), חלה החובה להתקיים מהפעילות השוטפת באופן רווחי. אנחנו שמחות שאתן מאפשרות לנו להוכיח שזה אפשרי.

 שיהיה חורף קל ונעים, נתראה ברבעון הבא.

שלכן,

צפרא פרלמוטר

מנכ”לית

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן