עד ה-15 במרץ 2020 היינו יזמי תיירות עם אפליקציה בינלאומית, פועלים ב-12 ערים בעולם ורגע לפני גיוס נוסף של מיליון וחצי דולר. שבועיים אחר כך היינו זוג נשוי, עם אפס עובדים, אפס הכנסות, ומשכנתא בת חמש ספרות שלא מתרגשת מקורונה או רואה ממטר משברים כלכליים.
בדיוק חודש וחצי לאחר מכן, השקנו את Mask&Co, טבילת האש הראשונה שלנו בעולם הטקסטיל, עולם מרתק ומעניין מאין כמוהו.

אז האם לבכות על הבייבי שאבד, או לברך על הילד החדש שהצטרף למשפחה? התשובה ברורה. החיים הם תנועה ועסקים חפצי חיים חייבים לזוז קדימה. אז נכון שמשבר הקורונה גרם לרעידת אדמה כלכלית עולמית, אך בד בבד הביא לעולם היזמי עשרות הזדמנויות שלא היו שם רגע לפניו. הזדמנויות השוכנות כמו פנינים בים, עמוק בקרקעית, פתוחות ומזמינות את אותם אמיצים שיעמיקו פנימה, ויחפשו אחריהן עם יד מגששת ולא עם רשת דייגים.

בדיוק כאן טמון היתרון לעסקים קטנים. אלה שלא צריכים לכנס חודש מראש את הדירקטוריון. אלה שלא צריכים לבקש מסמנכ”ל הכספים הטרוד את דו”ח יתרות המזומנים. אלה שהמנכ”ל, הסמנכ”ל, היו”ר ושוטף הכלים הם אותו אחד ואחת. אלה שיכולים אחרי המקלחות לילדים בערב להחליט לשנות כיוון, ולמחרת בבוקר – לשנות כיוון. אבל לצד היתרון הגדול להסיט את המפרשית הקטנה לעבר אופק חדש, טמון גם הקושי ביצירת נוכחות והגעה לתודעה של הלקוחות החדשים.

המוטיבציה בשמיים, אבל לא מכירים את המטבע הזה בתשלום הממומן לפייסבוק או לגוגל. וכאן, בדיוק כאן, נמצא הכוח הארכימדי של העסקים הקטנים. אלה שיכולים לחבור אחד לשני בקלות, בצניעות, בהשלמה, ובחברות אמיתית. אלה שלא מאיימים על אלה, אלא מעניקים אחד לשני יתרון יחסי דווקא בתקופה הזו. וכשהאחד מתחבר לשני, והשני לשלישי, והאלף לאלף ואחת, נוצרת תנועה. היא לא פותחת מהדורות חדשות, ולא משנה שערים בבורסה, אבל היא תנועה יציבה, אמיתית, ויכולה לעמוד גם בסופה כלכלית דרגה 5. זו תנועה יעילה יותר מכל תמריץ נקודתי של ממשלה, או נוסחת חישוב פיצוי שדורשת תואר בקומבינטוריקה, כי מהרגע שהיא נוצרת היא שם להישאר. ההמון שהביא לביקוש הוא גם ההמון שיוצר את ההיצע, כמו מטבעות קריפטולוגים רק עם ערך מוחשי ואמיתי.

ותתפלאו – זו אינה תיאוריה כלכלית חדשה, אלא התנסות אמיתית וחזקה.

מאז שהשקנו את Mask&Co כקולקציה של מסכות בד אופנתיות, יצא לנו הזכות להיות חלק משרשרת ערך אמיתית של עסקים קטנים. מיצרני הבדים שאנו קונים מהם כבר לא מטר או שניים אלא כמה מאות, ועד למתפרות החברתיות שהולכות איתנו ומייצרות עבורנו מהיום הראשון, ועד הקשר הנפלא עם CO.CO והנשים המרהיבות שמייצגות את המותג והרעיון מאחוריו בכל רחבי ישראל.

אז כנראה שיהיה קשה לצבוע את התרומה שלנו לתל”ג בישראל 2020, אבל בזכות שרשרת הערך הזו יש כבר עשרות משפחות שאנחנו חלק קבוע מהפרנסה שלהן בכל חודש. אז נכון. הקורונה סגרה את מפעל החיים שלנו בחמש השנים האחרונות, אבל נתנה לנו הזדמנות לקחת חלק ולהשפיע במשבר הכלכלי הגדול ביותר שידע המין האנושי במאה האחרונה.

כי אין חושך בלי שיש גם אור.

מיכאל וייס הוא יזם שנאלץ לייצר הסבה מקצועית בעקבות השינוי העולמי. את המסכות הנפלאות הוא מכר לראשונה בשואורום של CO.CO בכוכב יאיר, שהקימה אביב ויגלמן. בעקבות ההצלחה והביקוש החלו המסכות של MASK&CO להימכר בשואורומים נוספים. החנויות הביתיות של CO.CO פועלות כבסיס אם מקומי של המותג, שמעודד את המנהלות לייצר שיתופי פעולה עם עסקים מקומיים, ובלבד שיעמדו בכללי האתיקה והאסטתיקה הנחוצים.

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן