השבוע, אולי, החל השינוי לו ייחלנו בשנים האחרונות. השינוי בסגנון.
בעולם האופנה ישנה הבחנה ברורה בין טרנד למגמה. בעוד הראשון קצר מועד, הרי שמגמה מצביעה על שינוי כיוון שצפוי להימשך על פני עונות ושנים. האם נפתלי בנט הוא הסמן האופנתי החדש?

אופנה ופוליטיקה שרתו זו את זו מאז ומעולם. בין אם מבחירה, על ידי אימוץ סגנון ייחודי מובהק, ובין מבחירה להתנער מסגנון מוקפד. זו וגם זו היא בחירה מודעת שתפקידה לייצר תדמית ברורה בעיני הקהל.
בגדים הם אמצעי זמין וקל להעברת מסרים. על מנת לקבע אותם בתודעה ולנכס אותם לא צריך יותר ממספר תמונות מהופעות פומביות על מנת להסב אליהם את תשומת הלב הציבורית, דוגמת מירב מיכאלי הלבושה שחור עד, (בהתרסה כנגד הענין הרב בלבושן של פוליטיקאיות, העולה לעתים על הענין בפועלן).

אלא שסגנון אישי הוא מכלול, והבגדים הם רק ההתחלה. אליהם מתווספים תוכן, תרבות, תחומי ענין ומה שמהדק את כל אלו לכדי התדמית הציבורית המתבקשת , עשייה בפועל.

לאחר שפקע המנדט שניתן לנתניהו להקמת ממשלת ימין, התייצב נפתלי בנט להסביר את המאמצים שלא צלחו והחלטתו לחתור לממשלה רחבה עם גוש השינוי:
“אני רואה בממשלה הזאת הזדמנות לסמן את המשותף. בתחומים שבמחלוקת לא נוכל לעשות שבירות ימינה או שמאלה, אבל יש כ”כ הרבה משותף. זאת הזדמנות להתקדם בתחומים שאנחנו כן מסכימים עליהם… האם אנשים שיכולים להילחם יחד בלבנון או בעזה לא יכולים להיות באותה הממשלה? זה באמת כל כך לא אפשרי?”

המילים הספורות הללו היו לאוזניים כגשם ברכה. צפירת הרגעה של תפיסת המציאות המורכבת, מהולה באופטימיות תמימה שאולי הנורמליזציה החברתית בדרך. מילים שאם יתקיימו יביאו קצת שקט, כי הרי כשעובדים, צריך ריכוז.

סגנון הדיבור במקרה של פוליטיקאים, הוא כלי רב עוצמה שיכול להפיל או לרומם קריירות באיבחת מילים אחת. הטרנד הבולט בשנים האחרונות הוא קרחנה של ליבוי יצרים; הפחדה, שנאה, שקרים, ציניות וזלזול באחר, הם מהסממנים הבולטים (לצד ג’ינס קרעים וחולצות טרזן א סימטריות).
כשכל אלו מגובים בהדהוד חוזר של התקשורת, והרחבה כמותית של שעות מלל ופרשנות דלה שמאטע – אין פלא שהקקפוניה הזו הפכה לטרנד לוהט.
אבל בסופו של דבר נדון כל טרנד להיעלם או להתקבע ולהפוך למגמה.

האם ההתפייטות על הצורך לסמן את המשותף ולקדם את התחומים שיש עליהם הסכמה מסמנים טרנד חדש בפוליטיקה? לנפתלי בנט יש הזדמנות שהוא לא חלם עליה – להפוך לאייקון אופנה ולקבע מגמה לשנים. יש לקוות שהוא לא יחמיץ אותה.

וכשירות לציבור – המלצה לשוב לכתבתה המשובחת של יעל רוזנוולד יניב שהתפרסמה בבלוג לפני שנה ללבוש מצע

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן