איילין: “איך היה הדייט שלי אתמול? אכלנו מרק, הוא עלה אליי הביתה, יאדה יאדה יאדה – יותר לא שמעתי ממנו.”
ג’רי: “רגע, מה יאדה יאדה יאדה? השמטת את החלק הכי טוב!”.
איליין: “לא נכון, דווקא כן דיברתי על המרק.” ~ בפרק “יאדה יאדה יאדה.

היום לפני 23 שנים שודר הפרק האחרון והכפול של סיינפלד. הפרק, נחשב עד היום לאחד מפרקי הסיום הנצפים ביותר בכל הזמנים- עם 76 מיליון צפיות (!). ממש כמו בגמר גביע האלופות התיישבו מיליונים כדי לראות את גיבורי הסדרה ג’רי, קרמר, ג’ורג’ ואיילין מסיימים תשע עונות פורצות דרך טלוויזיונית, איך לא- בכלא. החבורה נעצרת לאחר שבאופן אשר הולם למדי את התנהגותם הסרקסטית והנונשלנטית לאורך הסדרה הם בוחרים לא לעשות דבר, לעמוד בצד ואף לצלם ולזרוק הערות לעבר אדם שמן שנשדד, או במילותיה של איילין- ” הדבר הכי טוב בלשדוד בחור שמן זה שזה מילוט קל- הוא לא ממש יכול לרדוף אחריך”.

בעודם יושבים בתא המעצר, עולה התייחסות לדיאלוג הראשון מהתוכנית, שבו עלתה סוגיה חשובה מאין כמוהה- עד לאן יש לכפתר את החולצה? או במילותיו של ג’רי- the second button literally makes or breaks the shirt. תרומתה של הסדרה לעולם האופנה לא עצרה בדיון הזה (שטובים ורבים עדיין מנסים לפתור).
איילין בנס- אותה מגלמת ג’וליה לואי- דריפוס הנהדרת, מהווה עד היום שיקוף ומראה לאופנת הרחוב האמיתית של שנות ה-90, והשראה אופנתית לדורות שלא ידעו את סיינפלד, אך שמעו בנוסטלגיה על שנות התשעים של המאה הקודמת. 

לפני שנתיים, בראיון מצולם לווג, סיפרה דריפוס שהייתה לה השפעה רבה על הלבוש של איילין ויתרה מכך- חלק לא מבוטל מהפריטים אותם לבשה הגיעו ממש מהמלתחה הפרטית שלה, כמו למשל ג’קט הזמש הזה.

שיטת עבודה זו היא שנתנה לדמותה של איילין את הייחודיות שלה- ואפשרה לנו כקהל הזדהות אמיתית, שבניגוד לסקס עם ג’רי– אין בה שום דבר מזויף…

שיעור האופנה הכי חשוב שאנחנו יכולות ללמוד מאיילין הוא כנראה שזה לא עניינו של אף אחד איפה אנחנו קונות את הנעליים שלנו (וגם לא כמה אנחנו מוציאות עליהן). 

השיעור השני הוא איך לשלב פריטי וינטאג’ במלתחה שלנו באופן טבעי, או בעברית פשוטה – איך לשלב פריטים ותיקים משנים קודמות, עם מיטב העיצוב העדכני כאילו אך לזה נועדו.
דמותה של איילין, בדומה לדריפוס המגלמת אותה, משלבת פריטי וינטאג’ רבים שמתכתבים באופן חסר מאמץ עם המלתחה היומיומית שלה, והחדשות הטובות הן שגם אנחנו יכולות!
אז הנה לכן שתי עצות זהב בהשראת איילין בנס:

  1. להצטייד בפריטי בייסיק איכותיים – באותו האופן שלחם טוב הופך את הכריך לכריך טוב יותר (תאמינו לי, אני מבינה בפחמימות), כך גם פריטי הבייסיק במלתחה הופכים את כל האאוטפיט לטוב יותר. תחשבו על הג’ינס החדש שיושב עליכן הכי טוב- באמת תחשבו, כמה קל ללבוש אותו? איך הוא משתלב עם הכל וכיף איתו במסיבות כמו שהילדים אומרים. ואיזה קל וכיף יהיה לשלב אותו עם ג’קט וינטאג’ וטישרט לבנה?
  2. לא להעמיס כל המרבה הרי זה יותר מידי, ובכל הנוגע לפריטי וינטאג’ קל וחומר. כדי ליצור את הוואו המתבקש, מוטב לנקות את הבמה ממוקדי תשומת לב אחרים ולתת לפריט הכוכב לזהור בבדידותו .

כך או כך, כמו שאת פריטי האספנות שלנו אנחנו אוהבות בגלל האותנטיות שלהם, כי שום טייק אוף או פרשנות, או נסיון שיחזור, לא יצליח לייצר גירסה מדוייקת יותר, גם סיינפלד וחבריו כנראה ישארו אפיזודה טלוויזיונית אייקונית שאי אפשר לשחזר את הצלחתה וחדשנותה, אבל אפשר לחזור אליה שוב ושוב כדי להיזכר כמה נהננו.

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן