המדינה רוגשת לקראת כניסתה של ענקית האיקומרס ומפלצת החדשנות רבת הראשים למדינתנו הקטנטונת, ואין מי שלא שואל אותנו על הדרך – נו? מתכוננות לכניסתה של אמזון לארץ?

מנעד התחושות לקראת הארוע המכונן, נע בין פחד עמוק מכאוס מסחרי, לציפיות גבוהות להזדמנויות יוצאות דופן להתעשרות מהירה, או לכל הפחות לשיפור דרמאטי בשירות לקוחות.

הדמיון מפליג בחלומות על שירות הרחפנים המהיר והסטרילי שמביא חבילה הביתה לעומת התסכול הגדול מהתורים האימתנים של הדואר שהצרכנים חווים כל אימת שהעזו להזמין מוצר ובטעות חסכו על השליח.

המגוון העצום שמתפרש על פני אין ספור מוצרים, שמגיעים מאין ספור ספקים, מצית אש בעיניים, וכניסתה של החנות הגדולה בעולם נראית כמו הגושפנקה הסופית לכך שישראל מתקרבת עוד צעד להפוך לחלק מאמריקה. או לפחות הוכחה חותכת לחשיבותה האסטרטגית עבור כל מעצמה טכנולוגית בין אם זו פייסבוק, אפל או גוגל.

 

אז אנחנו בהחלט מתכוננות. וזה מתחיל תמיד במחקר ולמידת העובדות, כדי שנוכל לפחות לגבש דעה, אם לא אסטרטגית פעולה. וכשקוראים מגיעים לנתונים מעניינים:

אמזון סיימה את שנת 2018 במכירות של 232 מיליארד דולר

17% מהמחזור הגיע מעסקים שמפעילים חנות בפלטפורמה, ונהנים משירותי התפעול המצויינים של החברה.

7% מהמכירות של עסקים אלו הם מתחום ההלבשה

בגדי גברים נמכרים באמזון פי 3 מבגדי נשים

9 מתוך 10 קטגוריות המכירה הגרועות ביותר בתחום ההלבשה הן בגדי נשים ונערות.

בקטגוריות ההלבשה לנשים המוצלחות ביותר, אמזון לא מצליחה למכור יותר מ 100 יחידות מדגם.

 

למכור בגדים טובים אונליין, זו כנראה משימה מורכבת אפילו עבור הענקית הכל יכולה הזו. קל למכור בתמונה שמלה שתעלה 40 ש”ח, קשה הרבה יותר למכור שמלה שמחירה 400 ש”ח. את הראשונה, אם היא לא מתאימה, קל להשליך לפח. את השניה כנראה פחות.

מי שמעונין להפעיל חנות באמזון צריך כמובן ללמוד היטב את התנאים, את הטריקים שהופכים חנות למוצלחת, את הסופרלטיבים שיש לשתול כהמלצות, ובגדול להיפרד מ 30% מההכנסה כדמי טיפול לחברה ונספחיה.

אין ספק שבבוא יום הדין, כשהעולם יתחלק ל 5 מעצמות על, שיחליפו את המדינות, לא רע להיות חלק ממעצמת אמזון. אלא שבגדים לרוב לא מאפשרים רוחב לב שכזה. להיפרד מ 30% מההכנסה בכל מצב, מחייב את המוכרים להעלות מחירים או להפסיד כסף ובתמורה להרוויח נתח שוק. וזה למעשה המשחק האמיתי היום בזירת האיקומרס בכלל ובזירת האופנה אונליין בפרט. אף פלטפורמה כנראה לא מקווה להרוויח מהמוצר עצמו. ומי שכן מתכוון או נאלץ להרוויח את כספו ממכירת המוצר או השירותים, הם אותם עסקים קטנים, מעצבות עצמאיות, נהגי UBER לעת מצוא, משכירי חדרים ב AIRBNB ושלל חיילים בצבא הצללים שכוחו במסה ולא בפרטים.

 

ברשת כמו בחיים – העולם שייך לענקים. הזדמנויות לעסקים קטנים יש בעיקר בפרסומות. ואם יורשה לי להסתכן בפיסת נבואה בלי שתעבירו אותי לכתה של אלו שלהם ניתנה הנבואה, העולם בעתיד יהיה שייך לעסקים שיקומו על בסיס חוזה משותף בין בעלי העסק והלקוחות, או לחברות הענק שבחלקן יהפכו לרשעות, כי מלחמות גובות מחיר. בין אם זו מלחמה על נתח שוק (שאפשר גם בלעדיו) ובין אם זה נתח ארץ (שלא הכרחי בהכרח).

לחברה האנושית עדיף שיקומו עוד ועוד עסקים שיתופיים שיציעו דרכים יצירתיות להתחלק בהצלחה עם הלקוחות שלהם. הסיכויים שלך להקים עסק קטן גדולים בהרבה מהסיכוי של העסק הקטן להפוך לחברת ענק. הסיכויים של העסק הקטן לשרוד, גדולים בהרבה אם הוא ישתף את הלקוחות שלו ויזמין אותם לקחת חלק גם באתגרים ובהזדמנויות, וגם בהצלחה.

בעתיד, האחוז האחד שגורף 50% מההכנסות בעולם ימשיך כנראה להתעצם. אבל יש לקוות שבמקום שכולם יעבדו בשבילו הם יעבדו האחד עם השני, לטובת כולם, ולתפארת התחרות החופשית, הקפיטליזם המתוקן והדמוקרטיה הכלכלית.

ברוכה הבאה אמזון, בשלב זה קהילת CO.CO תתראה בשואורומים ובאתר.

חדש בחנותלחנות

תגובה אחת על הפוסט “חמישה דברים על אמזון

  1. עדנה עברון אומר:

    כה לחי ובהצלחה – אני אמשיך להגיע לחנות !!

התגובות סגורות.

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן