על כל הדברים שאסור לעשות ביום כיפור אפשר לכתוב ספר (וכנראה שכבר כתבו) והוא יהיה מה שנקרא, עב כרס. אבל מה לגבי כל הדברים האחרים שמותר?
אז גבירותי וגבירותי הרי לכן ארבעה דברים לעשות ביום כיפור (ודבר אחד לעשות ממש ממש לפני כניסתו).

1

ספר | סבתא שלי מוסרת דרישת שלום וסליחה

לאחרונה חברי התחילו להתלונן עליי שאני ‘קוראת חברתית’ בצורת משפטים כמו “ואי נעה תעזבי את הארי פוטר דברי איתנו אנחנו מקנאים בספר” (ציטוט ישיר). אז בתור  ‘קוראת חברתית’ שכמותי הרווחתי את הזכות להמליץ על ספרים- וביום כמו יום כיפור מן הראוי שההמלצה תהיה מהלב. ועל כן אני ממליצה מעומק ליבי על ספרו השני של מחבר רב המכר ( שאף הפך לסרט) ‘איש ושמו אובה’ פרדריק בקמן- ‘ סבתא שלי מוסרת דרישת שלום וסליחה’. הסיפור אפוף קסם ודמיון, נטול כמעט לגמרי מציניות באופן מרענן, ובעיקר מחמם את הלב. מתאים למי שרוצה להרגיש ילדה, גם אם רק לרגע. ואם כבר לרכוש ספר אז יד שנייה>>

2

הפאזל הכי קשה בעולם

מכירות את התחושה הזאת, עמוק בפנים, שאתן ממש רוצות לזרוק כיסא על קיר? אז במיוחד בשבילה פיתחו את הפאזל המפלצתי הבא– מאתיים חתיכות של תסכול תהומי וכישלון שיכולות להיות שלך עבור 23.99$ + משלוח!

אבל אם למשל את לא רוצה לבלות את זמנך בתסכול וזריקת חפצים אז אופציה נוספת היא להצטרף לקבוצת הפייסבוק פאזלים להחלפה– קהילה מתוקה להפליא בה ניתן להשוויץ ביכולות ההרכבה שלך וגם להחליף פאזלים חינם אין כסף.

3

משחק השאלות

askQ הוא מותג שנולד מתוך מצוקת הדייטים שיצרה תל אביב (אולי המצוקה קיימת גם במקומות אחרים אבל בתל אביב היא על ספידים), נועה, מנכלית החברה הייתה בדייט ראשון והתחושה שהדייט הזה הוא כמו כל דייט אחר לא הרפתה ממנה, אז היא החליטה לשחק משחק- משחק השאלות. ומאז היא הספיקה להפוך את השאלות לעסק קטן שכיף לתמוך בו. המשחק הוא בעצם חפיסת קלפים ביניהם קלפי שאלות, קלפי משימות וקלף סנקציה מסתורי! המשחק מתחלק לכמה קטגוריות- זוגות, חברים, משפחה ומסיבת רווקות (שזה אולי פחות רלוונטי לכיפור אבל תעשו מה שתרצו לא שופטת )

ומה השאלות אתן שואלות? את זה תגלו רק לאחר שתזמינו 😉

4

פיתה על הגז

יום כיפור בלי לראות את מערכון יום כיפור של הפרלמנט… זה כמו חתונה בלי בר פתוח, זה כמו ארוחה בלי קינוח, זה כמו דבש בלי תפוח, זה כמו דג לא מלוח- זה חסר טעם.

למי שאינה מכירה, מדובר בפנינה קומית בחסות מאור כהן, ערן זרחוביץ ואסי כהן שבה הם מתמודדים עם מצב משפחתי- דתי סבוך מלא תככים ומזימות ממש כמו בתנך. במערכונים מסוג זה יש קסם מסוים, בין אם את צמה ובין אם לא, הנושא מונגש בצורה שכולנו יכולות להתחבר אליו (נוסף לעובדה שהוא קורע מצחוק). וסך הכל לראות את אסי כהן מקריא ספר אפייה של קרין גורן כאילו מדובר במזמור תפילות זה דבר שצריך לעשות לפני כל יום כיפור (לפחות). 

אז השנה התכנסו עם משפחותיכן ויחד צפו באח שפוסל אח על ח’תכה בצל שנתקעה לו בשן מהמפסקת. מערכון>>

5

חשבון נפש

כמה מדהים זה שיש מנהג שאומר לנו- רגע פוס משחק סטופ כדור הארץ נגעתי באדום- עצרי שנייה ותחשבי. תחשבי טוב מה את משאירה, מה את זורקת, על מה את מוקירה תודה, ולמי את סולחת?

מעט לפני יום כיפור מתקיים מנהג “תשליך” בו הולכים לים, או למקור מים אחר, ומשליכים את מה שיש לנו בכיסים (באופן מטאפורי כן? לא ללכת עכשיו לזרוק מפתחות וקבלה מקומצצת למים).

אז עוד מעט כשתעמדי מול הים והשמש מולך תשקע, תחשבי טוב טוב, תחשבי מה יש לך בכיסים. 

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן