מותגי היוקרה התרסקו בעקבות עצירת התיירות ואירועי התרבות, הלקוחות מגלות יותר ויותר חיבה למחירים עממיים לצד ענין גובר והולך באופנה בת קיימא ודרישה מצד הצרכניות להיטיב עם העובדים והסביבה. איך כל אלו ייפגשו?

אתר המידע BOF סוקר את המתרחש בעולם האופנה מכל צדדיו, אך בעיקר שם דגש על התחום העסקי והכלכלי של התעשייה המאניה דפרסיבית הזו. האתר הוקם על ידי IMRAN AMED , אזרח העולם שנולד להורים ממוצא הודי, גדל בקנדה, סיים לימודי מנהל עסקים בהרווארד, ארה”ב, הצטרף לחברת מקינזי בלונדון, והחל לסקר את עולם האופנה כאיש עסקים מבחוץ. המבט הייחודי שהביא איתו כאורח שלא מן המנין גרם לו לפרוש מחברת הייעוץ היוקרתית, ולפתוח חברת ייעוץ והשקעות קטנה שתתמוך בעסקים קטנים ומעצבים עצמאיים.

כמו הרבה לפניו ואחריו, שחשבו על הרעיון התאורטי הנפלא של פיתוח עסקי עיצוב עצמאיים, המציאות והמעצבים על עסקיהם אילצו את היועץ המוכשר הזה לסגור את החברה כעבור שנה ולהתחיל לאגד את הגיגיו ותובנותיו בניוזלטר יומי שנשלח אל הקוראים היישר מהסלון בביתו. כיום יש לאתר הזה כחצי מיליון מנויים, בשנת 2012 בחר בו המגזין WIRE לאחד ממאה המשפיעים על הכלכלה הדיגיטלית וכמס’ 1 ברשימת עשרת ההודים המיטיבים להתלבש בעולם! (מעניין מי נבחר מתוך עשרת-הקיבוצניקים-ממוצא-ארגנטינאי-שגרים בעוטף). בשנת 2017 מונה על ידי המלכה כחבר במסדר הכבוד המלכותי באנגליה על תרומתו לענף האופנה המקומי.

אתר האופנה BOF (business of fashion) הוא זן ייחודי מסוגו. מרבית אתרי החדשות שמדווחים על אופנה ברשת, עוסקים בעיקר בצדדים האסטטיים של התחום, או סוקרים את מיטב המתלבשות בארועים מתוקשרים, בין אם מדובר בבלוגריות מצליחות,  או עיתוני אופנה ועיצוב שמפלסים את דרכם הדיגיטלית.

אתר החדשות BOF הוא יוצא דופן מבחינת העומק בו הוא סוקר את התחום, וגם מבחינת הזוית הייחודית שמייסדה המיטיב להתלבש בחר להציג: חדשות, ראיונות, טאלנטים ומגה סלבס, מותגים נוצצים וקונגלומרטים שחולשים על חצי עולם, כל אלו מתוארים בהרחבה ובפרטנות מהפריזמה העסקית של הלוק האופנתי.

לקראת 2021 ובצל השנה הדרמטית שהסתיימה, ערך האתר בשיתוף עם חברת מקינזי סקר בקרב בכירים בענף, לגבי תחושותיהם וציפיותיהם לגבי השנה הקרובה. באופן תמוה (או אולי דווקא מובן) שנת 2020 אינה קיימת במשוואה. היא כנראה תירשם על דפי ההסטוריה כאחת השנים הגרועות עבור תעשיית האופנה מאז ומעולם, או בלשון המכובסת בה נהוג היום לתאר קושי או חרדת קיום אמיתית – מאתגרת. ובכל זאת, שנת 2020 היא ללא ספק השנה בה המעבר לדיגיטל קרה במהלך מהיר ובצעד אל חזור. מי שלא התרגלה לזה (ונותנת לעצמה שלל הסברים הגיוניים כבדי משקל), זה הזמן.

מעבר לדאגה הנמשכת למצב הבריאותי כתוצאה מהמאגייפע , ולמצב הכלכלי אליה הובילה הקורונה, מוטרדים בכירי התעשייה מהמצב הכלכלי אליו יקיץ העולם לאחריה. ע”פ הסקר, ההתאוששות בעולם תחל רק ברבעון השלישי של 2022, וסין צפויה כמובן להוביל את המהלך. אירופה וארה”ב צפויות לסיים את 2021 בירידה חדה במכירות, והתאוששות מלאה למצב בו היו ב 2019 , היבשות המערביות תראינה רק בשנת 2025.

הסיגמנט שנפגע יותר מכל הם מותגי היוקרה האירופאים שמשמרים תרבות ומורשת רבת שנים. הצירוף של סגרים ממושכים, ריחוק חברתי ועצירת הטיסות והתיירות הם הסיבה העיקרית. הסקר צופה ירידה של 40% במכירות והתאוששות רק לקראת סוף 2023.

בשנים הקרובות, עד להתאוששות, המותגים יצטרכו להסתגל לשינויים. ממוצרי יוקרה ומלבושי ערב יהיה עליהם לשכשך במימי אופנת הקז’ואל הכה פראקטית, ולהתמודד לצד הירידה במכירות-המוצרים-במחיר-מופקע, גם עם זמני ייצור קצרים יותר ולחץ מתמשך של מחסור במזומנים שיובילו כמובן לירידה כללית בהשקעות.

המגמה הזו פוגשת בצרכנים שחוו ירידה ברמת ההכנסה שלהם במידה זו או אחרת, ופיתחו תיאבון לאופנה במחירים נגישים, לצד עלייה ניכרת בדרישה למוצרים איכותיים, בעלי חיי מדף וארון ארוכים יותר.

ההזדמנות הגדולה לדעתם של המומחים היא כמובן בדיגיטל. ההערכות נעות בין צמיחה של 30% – 50% ויותר.
ההזדמנות הבאה היא הדרישה לאופנה בת קיימא. 1 מכל 10 מנהלים חושבים שזהו תחום עם פוטנציאל משמעותי לצמיחה. הנועזים שבהם סבורים שהאצת הדיגיטציה והמחוייבות לשמור על הסביבה יהוו את נקודת האיתחול מחדש של עולם האופנה.

הרוב הגדול של הבכירים בתעשייה פסימיים לגבי השנה הקרובה ומעטם אופטימיים, אבל אף אחד מהם לא מעיז להתנבא כיצד הם וחבריהם למקצוע מתכוונים ליישב את הדרישות הסותרות למחיר נגיש, איכות גבוהה, ייחוד, התחשבות בסביבה ובעובדים לאורך שרשרת האספקה, ואספקה זריזה של המוצרים.

הניחוש שלי הוא שהשינוי המהותי יעשה בתחום השיווק. הרבה יותר מסרים ערכיים ופחות הצהרות ופרסומים על הנחות ענק!!! כי בסוף, בלי שיתוף פעולה בין הצרכנים למותגים יהיו הראשונים מתוסכלים, והמותגים – כנראה לא כל כך יהיו.

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן