ברני סנדרס אמנם לא זכה להוביל את המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, אך הוא הפך בין יום למוביל טרנדים ואייקון אופנתי כשצולם בטקס ההשבעה יושב לבדו, קפוא, בכפפות צמר במראה סריגת יד נורבגית.

נורבגיה כנראה תהא לנצח פנינת טבע קרירה של ירוק וכחול,  אך מעצמת אופנה היא לא היתה מעולם. חוץ מהבלחה רגעית בשנות השישים, בזכות דוגמנית אחת שאהבה לסרוג בשם Unn Søiland Dale

אן זוילנד דייל, כמיטב הילדות הנורדיות שלמדו לשרשר כפפות וגרביים, סרגה משחר ילדותה. בעקבות בחירתה בלימוד שפות היא הפכה לדיילת ובילתה את זמנה בין פריס ללונדון שם החלה לדגמן לבתי האופנה. את יכולות הסריגה שלה שכללה בשעות הבטלה הארוכות בין איפור לצילום.

היא הרבתה להשתמש במוטיבים הנורדיים הכה מוכרים של דוגמאות פתיתי שלג, צבאים מדלגים ושאר אלמנטים קישוטיים, וכיבדה במעשי ידיה את חברותיה הדוגמניות. יצירותיה הפכו לטרנד לוהט והיא הפכה למעצבת עסוקה ופיתחה דוגמאות סריגה עבור מפעלי הצמר המקומיים בנורבגיה. היא השתמשה במוטיבים הקלאסיים בצבעוניות רעננה וחדשנית, אך את חותמה בעולם העיצוב השאירה בזכות “מריוס” ,סוודר בצבעי כחול אדום לבן (כצבעי הדגל) אותו סרגה בהשראת גיבור מקומי, מאמן סקי מצודד, טייס קרב ושחקן לעת מצוא, בשם מריוס אריקסן, שלבש את הסוודר בהופעתו בסרט החשוב (לעם הנורבגי) NORD IN WORD.

הדוגמה הקלאסית של סוודר הסקי המעוטר לרוחבו, גבהה תחת ידיה מהחזה ועד צווארון הגולף, והפכה במהרה לאייקון החיים הטובים וחופשות הסקי נוטפות הסטייל. אן זוילנד דייל מכרה את זכויות היוצרים של יותר מ 1000 דוגמאות הסריגה שלה למפעל הצמר סנדנס ופתחה מותג אופנה משלה.

היא נפטרה בשנת 2002, ומאז פורסמו כשלושה ספרי סריגה והיסטוריה המלמדים מלאכת מסרגות כהילכתה ובעיקר עוסקים בסוגיה הבוערת – למי שייך מריוס, או ליתר דיוק, למי שייכות זכויות היוצרים על דוגמת הסריגה המפורסמת.

חדש בחנותלחנות

?Are you on the list

קבלי ₪25 במתנה

ומשלוח חינם

למימוש ברכישתך הראשונה!

לאחר קבלת כתובת הדוא”ל שלך נשלח לך את הקופון. ההטבה למשתמשות חדשות ולא כוללת מוצרים בהזמנה מוקדמת. הקופון נשלח מיידית אך לעיתים מופיע בתיבת המייל לאחר כמה דק’. המידע שלך ישאר חסוי ולא נשתף אותו עם צד שלישי.

דילוג לתוכן